• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet! Varning för grisj**el!

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Börjar med att be om ursäkt för de dassiga bilderna. Bättre bilder kommer!

Jag har haft en hektisk period i mitt klockliv där många klockor har flippats efter bara några veckors innehav (ibland även dagar). Jag vet att jag inte är ensam om detta syndrom som tur är... :)

Idag fick jag hem den här bastanta pjäsen!

5AF35367-91F0-47BF-BCA4-0E5C5E070C69-4471-0000047BE056D265_zpsd7d58453.jpg


Hur sitter den på handleden med tanke på sina rätt generösa proportioner (46 x 18 mm)? Eftersom den är gjord av titan så blir inte vikten lika påtaglig som om den hade varit tillverkad i stål. Den sitter riktigt bra..

53F75ABE-5A17-4BC8-ABA0-D343D5680B1E-4471-0000047BE55A96DE_zps3a4ebc0d.jpg


Kommer skriva en lättare recension av både Oris Aquis Divers Date och den här modellen (Oris Carlos Coste Chronograph LE etd. Cenote Series....... :roll:) när det finns tid.

9E4F96C6-4761-4DF0-B906-8C5D1BADCDE3-4471-00000479E359A454_zps082f9095.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har du blivit Oris samlare på gamla dar? :)

Cool klocka!
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Tack för de glada tillropen! Allt känns toppen än så länge.

Rber skrev:
Fet! Ryker den andra nu då, eller fyller de både en funktion?

Båda fyller helt klart sin egen funktion men tiden får visa vilken som hamnar på Köp-och-sälj.. Kanske behåller båda... kanske säljer båda.. :D

Men för tillfället så får båda tjänstgöra och skänka mig glädje så länge det varar.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis!! Undrade faktiskt häromdagen vart du tagit vägen. Kändes som det var ett tag sedan jag hört eller sett ngt av/från dig. Orisen är riktigt fin. Men hörru.. Kan du nära den så borde en ny PO chrono sitta som gjuten. Den kan du ju köra på orange gummi :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Grattis! Den är riktigt fet! Är ju själv på jakt efter en Aquis date. Blir ju inte lite avis. :p Ser fram emot din recention och skulle din Aquis ligga löst efter senaste inköpet så vet du vart du kan vända dig. :)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
RicVin skrev:
Grattis!! Undrade faktiskt häromdagen vart du tagit vägen. Kändes som det var ett tag sedan jag hört eller sett ngt av/från dig. Orisen är riktigt fin. Men hörru.. Kan du nära den så borde en ny PO chrono sitta som gjuten. Den kan du ju köra på orange gummi :)

Har varit mycket med jobb, har lurkat men inte postat. Var i Tyskland under helgen fram tills igår, därför jag inte var med och slogs om den sista platsen till Rob E.

Om jag "kan" bära upp den vet jag inte, ser ju ut som ett kylskåp på min arm. Men vad fan gör det så länge det känns bra! :D

Har klämt på POC 9300, fantastisk klocka med ett brutalt urverk.. Men det var någonting som gjorde att vi inte riktigt klickade så jag har redan släppt dom tankarna.

En vanlig PO 8500 42mm är jag dock intresserad av, men ska jag vara ärlig så ligger Ploprofen högre upp i inköpslistans ordning..

Dalomo skrev:
Grattis! Den är riktigt fet! Är ju själv på jakt efter en Aquis date. Blir ju inte lite avis. :p Ser fram emot din recention och skulle din Aquis ligga löst efter senaste inköpet så vet du vart du kan vända dig. :)

Tackar! Den hamnar på K&S om den beslutar sig för att lämna mig, jag meddelar dig per PM om det nu blir så :)

leben skrev:
Har du blivit Oris samlare på gamla dar? :)

Cool klocka!

Samlare vet jag inte om jag skulle vilja kalla det, men Oris är helt klart ett märke som jag fattat tycke för :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Gillar den nya CC, haft 3 olika och några andra Oris.

Känner jag mig själv rätt kommer jag ge även denna modell en chans
 
Topp