• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet, vintagedykare..

WiktorK

Omega
Efter att ha gjort mig av med min Seiko-dykare, så uppstod ett hålrum. Klart att klockgarderoben ska bestå av en dykare..

Så efter att ha hittat denna klocka, och våndats ett par gånger om den va snygg eller ful... Så bestämde jag mig för att den va fulsnygg men jäkligt cool!

Så efter en smidig affär så sitter den nu på plats på armen..

Får jag lov och presentera: Atlantic från tidigt 70-tal. Sitter tydligen ett ETA-verk i denna pjäs. Klockan är i oförskämt bra skick för sin ålder, iofs är både glas och boett nyligen polerade.
4adu8y9e.jpg
azuhu6yz.jpg
y3e2u2es.jpg
 

_jonte

Patek
Sjukt cool! Dock tycker jag den förtjänar ett tidstypiskt gummi. Tex ett tropic eller möjligtvis Isofrane-typ.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
I den här snarlika 70-tals Mondian sitter ett AS (Adolph Schild) 1902/3. Till skillnad från de flesta ETA är den "unidirectional" d v s drar bara upp i en vägs (moturs) rörelse. Köpte den faktiskt p g a att nyfikenheten tog över. Mondia var vid den här tiden i samma familj som Zenith och Movado, så jag kunde inte motstå att få kolla upp vad det var för verk. Går bra gör den.
 

WiktorK

Omega
I den här snarlika 70-tals Mondian sitter ett AS (Adolph Schild) 1902/3. Till skillnad från de flesta ETA är den "unidirectional" d v s drar bara upp i en vägs (moturs) rörelse. Köpte den faktiskt p g a att nyfikenheten tog över. Mondia var vid den här tiden i samma familj som Zenith och Movado, så jag kunde inte motstå att få kolla upp vad det var för verk. Går bra gör den.

Coolt,

Den där va ju kusligt lik :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor

När jag hade lagt upp bilden och såg hur ful vridringen var så färdigställde jag vad naturen påbörjat med lite aceton....:D
 
Topp