• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet - when details matter

Ernesto

Patek
2-Faktor
Mötte upp med en KS:are för en bytesaffär. Efter 11 dagar på Köp & Sälj blev jag av med min Atlantic. Det var första klockan jag fick genom forumet!

Detaljer. Det som skiljer den ena från den andra. Detaljer, något jag älskar.

Här är mitt nya spänne:

YgM31cl.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vill inte vara en glädjedödare men jag ställer mig lite osäker till det där spännets ursprung? Någon annan som håller med? Hur brett är det och var kommer det ifrån? Fler bilder?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Hmm, vill inte heller pissa på paraden, men det ser inte helt ok ut. Har själv gått på en mina med spännen, det är lätt hänt, för mig löste det sig dock. Kontakta säljaren är mitt förslag.

Edit: Gillar inte "piggens" avslutning. Den ska vara mer böjd, även spännet ser något "klent" ut.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
De du får från Rolex om du beställer en reservdel ser ut såhär (därtill kommer en mängd tidigare varianter - minst sagt en djungel).

Rolex%2016mm%202.JPG

e02501f9.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Spännet är 18mm. Dock likadana stämplar som bilderna från Falcone. Men om det aldrig tillverkats i 16mm spelar stämplarna ingen större roll väl.
 

Sond

Patek
Vill understryka att jag aldrig sagt att det var äkta. Snarare har jag understrukit att de flesta spännen som säljs typ på bukten och andra marknadsplatser är fejk. Även om stämplar kan se ut exakt som original. Detta hade jag fått via KS och jag trodde det eventuellt kunde vara äkta. Kände inte till detta med 18 mm då det blir uppenbart. Jag hoppas Naeslund kan intyga att vi gjorde bytet med öppna ögon. Skulle något kännas fel så byter vi såklart tillbaka.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vill understryka att jag aldrig sagt att det var äkta. Snarare har jag understrukit att de flesta spännen som säljs typ på bukten och andra marknadsplatser är fejk. Även om stämplar kan se ut exakt som original. Detta hade jag fått via KS och jag trodde det eventuellt kunde vara äkta. Kände inte till detta med 18 mm då det blir uppenbart. Jag hoppas Naeslund kan intyga att vi gjorde bytet med öppna ögon. Skulle något kännas fel så byter vi såklart tillbaka.
Man handlar inte med piratkopior. Finns inga ursäkter.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vill understryka att jag aldrig sagt att det var äkta. Snarare har jag understrukit att de flesta spännen som säljs typ på bukten och andra marknadsplatser är fejk. Även om stämplar kan se ut exakt som original. Detta hade jag fått via KS och jag trodde det eventuellt kunde vara äkta. Kände inte till detta med 18 mm då det blir uppenbart. Jag hoppas Naeslund kan intyga att vi gjorde bytet med öppna ögon. Skulle något kännas fel så byter vi såklart tillbaka.

Vi hade helt öppna kort! Inget ont om Sond. Trevlig man som tog en tur på 30 min för att hinna bytet innan jag åkte ifrån Sthlm.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Iofs inte ok med att sälja kopior här har jag för mig, men ni löser säkert det utan vår inblandning. Personligen uppskattar jag ett forum fritt från kopior.

Misstag kan ske om säljaren är omedveten om att produkten är en kopia
 

Sond

Patek
Man handlar inte med piratkopior. Finns inga ursäkter.

Det där ligger det en del i. En hel del till och med. Men jag har två ursäkter att framföra..:oops: Dels så var det så att när jag var på jakt efter ett 16 mm spänne så var stämningen ganska avslappnad här. "Ja vad som finns på bukten vet man aldrig men så är det med spännen", typ + en del liknande. Och dels så blev detta byte tills efter ett trevligt PM:ande. Alltså inget jag hade för avsikt att sälja eller göra en affär på.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fail skulle jag inte kalla det. Verkligen inte. Jag och säkert fler fick veta att Rolex aldrig gjort 18mm spännen. Kunskap är makt! Tack allihopa för informationen!

Sond var så vänlig och swishade över pengar till ett äkta spänne. Vet att Bergströms i GBG säljer för 500 kr! Så får väl ringa dit och be de skicka till mig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fail skulle jag inte kalla det. Verkligen inte. Jag och säkert fler fick veta att Rolex aldrig gjort 18mm spännen. Kunskap är makt! Tack allihopa för informationen!

Sond var så vänlig och swishade över pengar till ett äkta spänne. Vet att Bergströms i GBG säljer för 500 kr! Så får väl ringa dit och be de skicka till mig.
Det gör Sond till en riktig jäkla hedersknyffel:)
 

Sond

Patek
Vad är rätt och vad är fel? Jag kände att efter detta skulle aldrig Naeslund känna sig bekväm med det där spännet även om vi både gjorde bytet med öppna ögon. Och jag skulle alltid ha en bismak i munnen när jag bär Atlanticen. Så mitt förslag var att betala för ett riktigt spänne.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är rätt och vad är fel? Jag kände att efter detta skulle aldrig Naeslund känna sig bekväm med det där spännet även om vi både gjorde bytet med öppna ögon. Och jag skulle alltid ha en bismak i munnen när jag bär Atlanticen. Så mitt förslag var att betala för ett riktigt spänne.


350x290px-LL-959b65b0_15fc7_ORIG-the_rock_clap_clap_gif.gif
 
Topp