• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet...

BME

Cartier
Nu när jag lagt in nästan alla pengar i nytt boende och har det lite skralt på kontot tillsvidare men redan är i full manisk klocksurfarmode efter ett nyförvärv (dipsyn ligger i front än så länge) när nuvarande boende är sålt och kontot är välmående igen så hittade jag denna dinka som fick bli en "bryggklocka" (typ som ett brygglån). :D

Som vanligt känns väntan efter man beställt och betalt som femtielva evigheter men efter en vecka i bibelbältet kom jag hem igår kväll och såg att mina böner har blivit hörda för på hallgolvet låg denna.
IMG_1872.jpg


Snällt av posten att inte meddela utlämningsställe...
IMG_1873.jpg


Fick bli lite detektivarbete på postens trackingsida då de även lyckats skriva fel kollinummer. :evil:
Efter jag hittat vart de lämpat av mitt paket så fick det bli öppning i bilen innan upphämtning av min mormor för besök på vasamuséet.

IMG_1875.jpg

IMG_1876.jpg


Svårförstådd text.
IMG_1877.jpg

Väl förpackat.
IMG_1878.jpg


Tittut! En lite moddad seiko blev det, ville testa hur "guld" lirar på handleden.
IMG_1881.jpg

Handledsskott.
IMG_1885.jpg


Första intrycket är bra vridningen är trevlig länken är mindre trevlig så det får bli ett nato med gulddetaljer.
Någon som har ett 22mm till övers de är slut hos forumsponsorn för tillfället...

Det skiljer mycket på 1mm ibland mellan två klockor, Orisen 44mm Seikon 43mm(? har sett 42mm angett också).
IMG_1884.jpg


Tack och bock för nu!
/BME
 

BME

Cartier
hans skrev:
Grattis till nyförvärvet! Har du köpt den direkt från en moddare?

Tackar!
Ja jag mailade lite fram och tillbaka med Rob på monsterwatches och han lyckades få tag på en urtavla.
Prova att maila honom och fråga om han kanske kan få tag på någon till om du är intresserad.
Lycka till!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Har samma tavla på en SNZH57. Jag gillar!

Kommer dock inte riktigt överrens med mitt Bradystrap, skulle behöva ännu mindre hål för att den klockan ska sitta ordentligt. Kanske skulle prova ett Tropic?
 

Bilagor

  • IMG_1823.JPG
    IMG_1823.JPG
    201.6 KB · Visningar: 374

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har denna, tycker den är kanonsnygg men det är sällan jag bär den, varför blir det så ibland? Eller e de bara jag :?
548b6601e544aa36650b4aa32e049008.jpg
 
Topp