• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet!

Gavve

Greven
2-Faktor
En mycket trevlig 50-talare trillade in igår. Tack Aurum för tipset!

tLSkJnq.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Gavve - när bakfyllan släppt lite så får du gärna slänga upp fler bilder, se intressant ut!

Nu har den nästan släppt så bjuder på lite iphonebilder;

ba3e5yzu.jpg


ajupenu8.jpg


y7a4y8ad.jpg



Det är alltså en 18k guldkronograf som enligt uppgift är från 50-talet. Vet ej om själva märket "Bosco" men det är ju en chronographe suisse som framgår av tavlan. Verket är manuellt såklart.

Jag tycker storleken är perfekt, typ 37-38 mm och tack vara chronografen blir det också rätt tjock vilket gillas! För tillfället känns det som ett ruskigt bra köp, gillar den skarpt!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Snäll och arg...

Gavve ännu bättre bilder är den värd, tror inte jag sett ett så fint exemplar tidigare. Om du behöver band kan jag ha ett tips nästa vecka.


Ska försöka ta vettiga i dagsljus imorgon, eller investera i en vettig kamera...

Den har dessvärre en liten buckla på vänstra sidan annars ypperlig! Band är aldrig fel!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Hehe, detta kommer nog bli en följetång... Men tycker fortfarande den ser riktigt fin ut. Är det en buckla i sidan utöver guldstämpeln? Har för mig att jag hade en guldstämpel mitt på boettsidan.


Haha får byta telefon eller investera i en kamera :)

Yes, det är dessvärre en liten buckla där och den "förstärks" av guldstämpeln så den ser större ut än den är
 
Topp