• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet!

Fabian

Patek
2-Faktor
Efter ett trevligt möte med självaste Hong Kong själv (Läs Martin B) kunde jag inte låta bli. Klockan som egentligen var menad som inköp för sen säljas vidare (jobbar på second Handbutik med växande klockutbud) var bara alldeles för fin för att släppa taget om. Aldrig riktigt gift mig med 2tone varianterna förut (kan ha varit de typiska 90-tals modellerna med sverigefärger, blå urtavla och rasslig jubilee, som gjort mig rädd) men den här gången blev det helt fantastiskt snyggt på ett ruggat vintagestrap (också köpt i Hong Kong).

Så här efter två veckor är jag överlycklig över att inte ha varit dumdristig och låtit denna pärla gå vidare!

IMG_1166.jpg


IMG_1170.jpg


IMG_1158.jpg



Tack Martin för en trevlig pratstund samt affär och er moderatorer för nytt och roligt forum!

// Fabian
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Och likväl på handleden! De 36 mm passar mig perfekt. Har en äldre no-date 34 mm också men som tyvärr ibland känns för liten...
De äldre 4siffriga ref:en är roliga med sina pie-plan tavlor. Nu fick jag däremot skäll av en annan pekpinnesamlare som hävdade att mina 50tals visare inte alla passade detta 60-tals exemplar - men jag tycker dauphinvisarna är magiska!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Skulle aldrig kunna ha 36 mm ...tyvärr, får jag säga när jag ser en sån här skön combo.
Grattis till en fin klocka, och välkommen till Klocksnack, @Fabian :)
 

ssp226

Cartier
Det blev riktigt snyggt på det armbandet! Tack själv för en trevlig fika, synd bara att jag inte hade lite mer vintage med mig som du kunde fått kika på.

Mycket nöje med klockan!


Fabian skrev:
Efter ett trevligt möte med självaste Hong Kong själv (Läs Martin B) kunde jag inte låta bli. Klockan som egentligen var menad som inköp för sen säljas vidare (jobbar på second Handbutik med växande klockutbud) var bara alldeles för fin för att släppa taget om. Aldrig riktigt gift mig med 2tone varianterna förut (kan ha varit de typiska 90-tals modellerna med sverigefärger, blå urtavla och rasslig jubilee, som gjort mig rädd) men den här gången blev det helt fantastiskt snyggt på ett ruggat vintagestrap (också köpt i Hong Kong).

Så här efter två veckor är jag överlycklig över att inte ha varit dumdristig och låtit denna pärla gå vidare!

IMG_1166.jpg


IMG_1170.jpg


IMG_1158.jpg



Tack Martin för en trevlig pratstund samt affär och er moderatorer för nytt och roligt forum!

// Fabian
 

hans

Petrus Kenicius
Fabian skrev:
Och likväl på handleden! De 36 mm passar mig perfekt. Har en äldre no-date 34 mm också men som tyvärr ibland känns för liten...
De äldre 4siffriga ref:en är roliga med sina pie-plan tavlor. Nu fick jag däremot skäll av en annan pekpinnesamlare som hävdade att mina 50tals visare inte alla passade detta 60-tals exemplar - men jag tycker dauphinvisarna är magiska!

Fin klocka och jag gillar visarna. (Din klocka, du bestämmer) :cool:
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Spencer66: forumet är kanon. Mycket
Lättförståeligt och roligt. Ska bli kul när alla blir varma i kläderna!

Martin: tack själv för fikat! Nästa gång jag är i HK äter vi dumplings på Tim Who Wan så får du visa mer av din samling.

Andrew: Jag visste att den bilden skulle reta upp äldre klenoder. Som tur är jag bara 20 år så jag kommer undan med det;)

Hans: Då tycker vi lika!
 
Topp