• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyinkommet

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tidigare idag var där en tråd där det sas nått i stil med "ju enklare box desto finare klocka". Well, denna box kom till mig idag.


Det som låg i ser ut så här.




Wristshot i svartvitt då klockan härstammar från svunna tider.


Omega 300 New old stock, vissa menar att det inte är rätt men jag är super nöjd! Vintage klocka i nyskick, allt original men inte ihopsatt av omega.

Tack till "Pulpen" för att du skicka pm när du läste vad jag sökte.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1360962523.581134.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360962523.581134.jpg
    73.4 KB · Visningar: 474
  • ImageUploadedByTapatalk1360962560.512458.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360962560.512458.jpg
    118 KB · Visningar: 473
  • ImageUploadedByTapatalk1360962578.154714.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360962578.154714.jpg
    87.2 KB · Visningar: 470
  • ImageUploadedByTapatalk1360962634.971553.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360962634.971553.jpg
    144.5 KB · Visningar: 473
C

Crowolf

Guest
Aj aj aj! Det är oxå en skrutt-box jag GÄRNA haft min adress på. Shit!

((((GRATTIS))))

/poppe

Ps. Ser ut att vara i grymt skick. Är den helt kosher in till 'the bones'?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
De som byggt klockan är ett urmakeri i England som heter ryte time.

Om den är kosher? Jag är tämligen säker på det. Pulpen har bara goda omdömen här, han har köpt den från välrenommerad säljare i England. Jag skall tryck testa den och då även kolla urverket som skall vara ett omega inhouse cal 565. Jag har idag testat Quick set date funktionen som på dessa urverk flyttar fram datumet genom att man "pumpar" kronan in o ut och det funkade vilket ger en fingervisning. Urverket skall också svänga i 19800 vph vilket är långsammare än dagens urverk och så ser det ut och låter som det gör.

Länken är enl efterforskning från rätt tidsperiod dock tror jag den eg skall sitta på en speedmaster enl ofrei.com

Jag är övertygad.
 
C

Crowolf

Guest
Beastie skrev:
De som byggt klockan är ett urmakeri i England som heter ryte time.

Om den är kosher? Jag är tämligen säker på det. Pulpen har bara goda omdömen här, han har köpt den från välrenommerad säljare i England. Jag skall tryck testa den och då även kolla urverket som skall vara ett omega inhouse cal 565. Jag har idag testat Quick set date funktionen som på dessa urverk flyttar fram datumet genom att man "pumpar" kronan in o ut och det funkade vilket ger en fingervisning. Urverket skall också svänga i 19800 vph vilket är långsammare än dagens urverk och så ser det ut och låter som det gör.

Länken är enl efterforskning från rätt tidsperiod dock tror jag den eg skall sitta på en speedmaster enl ofrei.com

Jag är övertygad.

Som sagt; Grym!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Fantastisk klocka! Man ser tydligt vart seamaster pro300 och PO hämtar designen..Men jag undrar också hur man skiljer på en kosher och en fuling?
 
C

Crowolf

Guest
Wii skrev:
Fantastisk klocka! Man ser tydligt vart seamaster pro300 och PO hämtar designen..Men jag undrar också hur man skiljer på en kosher och en fuling?

Precis! Svara nu @spencer66 eller nån..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp