• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyköp hos AD - vad ska jag få?

Norda

Panerai
vad ska jag få med mig från butiken när jag hämtar ut min nya klocka?
Jag tänker på certifikat , kvitton osv.

Aldrig köpt en ”dyr” ny klocka hos AD innan.

Tack på förhand för hjälp!
 

Makkanxd

Rolex
Som tidigare sa så beror de på modell och märke.
Här är vad som kommer med speedmaster 005 som är ett bra exempel :rolleyes:
C32FE53A-60D7-4AC3-9F8F-40BAADFC76A2.jpeg
 

Norda

Panerai
äh jag ställer säkert sjukt konstiga frågor.
men om jag jämför med att man köper en ny bil. då blir serviceboken stämplad och den första ägarens namn står i boken.
är det något liknande med klockor? - hade varit kul såklart att namnet stod någonstans :cool:
 

Makkanxd

Rolex
äh jag ställer säkert sjukt konstiga frågor.
men om jag jämför med att man köper en ny bil. då blir serviceboken stämplad och den första ägarens namn står i boken.
är det något liknande med klockor? - hade varit kul såklart att namnet stod någonstans :cool:
Köper du hos en svensk ad så kan du känna dig lugn. Inga namn förekommer dock!
 

Lakritstomten

Breitling
Jag tänkte ställa en liknande fråga faktiskt. När man söker på vissa klockor ser den tillhörande boxen (och andra accessoarer) olika ut beroende på var man tittar. Hur vet man att man fått "original"? Och nu menar jag inte garantikort och certifikat osv.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tänkte ställa en liknande fråga faktiskt. När man söker på vissa klockor ser den tillhörande boxen (och andra accessoarer) olika ut beroende på var man tittar. Hur vet man att man fått "original"? Och nu menar jag inte garantikort och certifikat osv.
Köp från en officiell återförsäljare. Jämför serienumret på certifikat med märkningen på klickan. Done.
 

Buffi

Panerai
Shit va prylar. Är det en lupp till vänster om klockan?? Och vad är det till höger? En liten medalj? :bored:
Jupp. En lupp och ett "Seamaster emblem". Lådan är helt enorm, så rätt opraktisk att ha i garderoben...

Sen brukar man ju ofta få kaffe om man köper på AD också. Det är ju rätt så premium ;)
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
När jag köpte min rolex i England förekom dock namn. De registrerade klockan på mig ifall den skulle bli stulen. Och jag fick skriva namn på certet.

Lite fattigt med tillbehör till rolex dock. Åtminstone min milgauss. Hade gärna sett att man åtminstone fick en putsduk. Verktyg för bandbyte och längdjustering hade varit trevligt också vilket jag vet att vissa andra märken skickar med.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
När jag köpte min rolex i England förekom dock namn. De registrerade klockan på mig ifall den skulle bli stulen. Och jag fick skriva namn på certet.

Lite fattigt med tillbehör till rolex dock. Åtminstone min milgauss. Hade gärna sett att man åtminstone fick en putsduk. Verktyg för bandbyte och längdjustering hade varit trevligt också vilket jag vet att vissa andra märken skickar med.
Håller med om att det kan upplevas lite snålt med tillbehör till Rolex. En mejsel i rätt size hade varit fint, men då får de nästan skicka med en flaska Loctite också och en massa varningar och friskrivningar för hur ett bandbyte ska gå till. Det blir nog lite meckigt. Särskilt när herr Svensson kommer in till sin AD med hela länken nedkladdad i Loctite och vill ha hjälp...
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Håller med om att det kan upplevas lite snålt med tillbehör till Rolex. En mejsel i rätt size hade varit fint, men då får de nästan skicka med en flaska Loctite också och en massa varningar och friskrivningar för hur ett bandbyte ska gå till. Det blir nog lite meckigt. Särskilt när herr Svensson kommer in till sin AD med hela länken nedkladdad i Loctite och vill ha hjälp...
Hehe. Kan tänka mig den avgrundsdjupa suck de skulle ge ifrån sig hos AD varje gång en sån kom in.

Men är det inte exakt det man får med när man köper en sinn har jag för mig? Verktyg och loctite.
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Kan intyga att de är generösa med dryck hos AD i London. När jag hämtade ut en Rolex fick jag välja mellan i stort sett allt. Vatten, The, Läsk, Öl, Skumpa säker vin också. Vad gäller den klockan du ska hämta ut ska det ingå: Ytterbox, Stora boxen med spännen, Lupp, Emblem, 2 extra band(Nato + Kardborre), Bandverktyg, Hangtag, Instruktionsbok, Cert, och självklart klockan. Tror inte jag missat något där. Grattis till en grym klocka!
 

Lakritstomten

Breitling
Köp från en officiell återförsäljare. Jämför serienumret på certifikat med märkningen på klickan. Done.

Som sagt, jag menade inte certifikat/serienummer osv. Utan boxen och manual osv. Jag köpte nyligen en Seamaster 300m och när jag googlar klockan ser boxen annorlunda ut än den jag fick, även om den jag fick är jävligt fin.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Som sagt, jag menade inte certifikat/serienummer osv. Utan boxen och manual osv. Jag köpte nyligen en Seamaster 300m och när jag googlar klockan ser boxen annorlunda ut än den jag fick, även om den jag fick är jävligt fin.
Olika årsmodeller? Omega bytte standardboxar för något/några få år sedan.
 

Norda

Panerai
Kan intyga att de är generösa med dryck hos AD i London. När jag hämtade ut en Rolex fick jag välja mellan i stort sett allt. Vatten, The, Läsk, Öl, Skumpa säker vin också. Vad gäller den klockan du ska hämta ut ska det ingå: Ytterbox, Stora boxen med spännen, Lupp, Emblem, 2 extra band(Nato + Kardborre), Bandverktyg, Hangtag, Instruktionsbok, Cert, och självklart klockan. Tror inte jag missat något där. Grattis till en grym klocka!

Perfekt. stenkoll!
och tack! :D
 

F32

Panerai
2-Faktor
Värderingsintyg tycker jag också man skall få när man köper en dyrare klocka. Har jag bett om och fått.
 
Topp