• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyköpt Speedmaster

kjelllevren

Breitling
Äntligen nöjd innehavare till en Speedmaster. Den första "riktiga" klockköpet. Har någon av er bra koll på serienummer och hur man ser tillverkningsår? Har googlat lite men ännu inte riktigt säker. Serienumret är 4828xxxx. Ref 3590.50.

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • IMG_0588.jpg
    IMG_0588.jpg
    197.4 KB · Visningar: 717

Johan M

Cartier
Jag har sett två olika listor och de skiljer sig åt lite grann. Här är en av dem.
http://chronomaddox.com/romans.html

Enda sättet att vara helt säker är egentligen att beställa ett utdrag ur Omegas arkiv eftersom serienumret kan peka mot ett årtal och insidan av bakstycket kan peka mot ett annat. Jag är dock osäker på om det fortfarande står årtal på insidan av bakstycket.

Edit: Slutet av 90-talet kan väl stämma bra överens eftersom du har tritiumindex på tavlan. Jag har för mig att de bytte till superluminova omkring 1997 men det får du googla på.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Nyköpt Speedmaster

Stort grattis, en superklocka!! Du kan prova att gå in till en AD och be dem kolla serienr åt Dig! Huke i Malmö lovade mig att göra det gratis iaf, när jag väl köper en riktig klocka och inte bara hänger hos dem och dreglar på Omega-montern... :D
 

kjelllevren

Breitling
Stort tack och tack för hjälpsamhet från er här på forumet med guidning i den djungel av klockor som jag botaniserade i innan jag bestämde mig!
 

Fred72

Cartier
Instämmer en riktig klassiker som blir ännu snyggare med tiden, skulle det stå Rolex på urtavlan skulle den kosta 100 000 kr. mer!
Gratulerar!
//Freddan
 
Topp