• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nykomling från Kaplans...

falten

Cartier
Snabbt gick det hem från jobbet idag... Men så hade jag en jäkla bra anledning.
Min första UG kronograf, jäkligt nöjd. Små skavanker på tavla och visare, men men, vafasen
gör det med en så tjusig boett och på 38mm, stort för tidigt 60-tal. Cal 130 som urverker heter
är ett valjoux 726 som hittas i andra kända kronografer. Vet inte riktigt vad skillnaden är med UGs
Nu ska jag försöka förkovra mig mer i detta härliga märke, en bra tidig julklapp till mig själv och
klockneversfixen är fixade för stunden...

Trevlig kväller!

IMG-1981.jpg


IMG-1982.jpg


IMG-1987.jpg


IMG-1989.jpg


IMG-1993.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Den där var jag riktigt nära att buda på, men jag har något annat på ingång så valde att avstå. Stort grattis till en riktigt grym klocka.


Om du blir dum i huvudet någon gång och vill flippa så tveka inte att dra ett PM. ;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fantastiskt fin! Har sett många UG genom åren, farfar hade ett flertal, men den där, den är fantastisk!
Grymt vacker tavla, älskar när kronograferna är nedsjunkna i urtavlan.
 

falten

Cartier
Imponerad plattfoten! ;)

Verket ser mkt fint ut dock fortar den sig så tänkte väl ta den till urmakaren om ett tag, även justera kronografen som står snett

Mvh
 
Topp