• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nymans ur, från förtvivlan till hopp på mindre än 6 timmar

Portofino

Panerai
Något lång rubrik blev det men med all rätt vilket ni snart kommer förstå. Jag har sedan en tid tillbaka sneglat på en JLC Reverso 1931. Har tidigare ägt en grande taille och tycker att en reverso tillhör de absoluta klassikerna som bör finnas i varje mans samling. Jag stövlade in på Nymans ur igår på lunchen och drog kortet. 15 minuter senare gick jag därifrån med ett nytt ur på armen, nöjd som en jag vet inte vad.

När jag kom hem på kvällen lade jag av mig klockan (köpet var inte förankrat hos sambon...) men den härliga vetskapen att när morgondagen kommer skall det lilla undret snart sitta på handleden igen. Mycket riktigt så låg uret där jag lämnade det igår och det spändes på handleden. Jag fattade kronan och vred ett par varv, konstigt, efter tre varv sade det stop. Hmm... efter att ha legat så pass länge borde det varit ett par varv till. Jag sneglar på urtavlan för att få en uppfattning hur jag ligger till tidsmässigt och ser till min förvåning att klockan bara är 05.15?! Va fan! Tittar på mobilen.. 08.15. På knappt 12 timmar har klockan tappat 3 timmar ngnstans på vägen. Skickar ett sms till säljaren på Nymans som ber mig komma in med den. Vid lunch stövlar jag in igen och lämnar in klockan. Efter en kort tid på bänken konstateras det att klockan går för långsamt... och för fort... dvs inte en siffra rätt innanför den boetten. Klockan måste skickas till en urmakare sägs det. Jaha, jag köpte den igår och idag ska den iväg till urmakare? Killen som tar emot mig ber mig vänta en stund och piper iväg. Snart kommer butikschefen till mig och säger att de vill ge mig en ny klocka. Efter ett samtal till Krons ur serveras jag kaffe och kaka medan säljaren springer iväg för att hämta uret. Under tiden passar jag på att lämna in GMT:n på service. "Inga problem, vi bjuder dig på den." Tack ska ni ha! Efter en kort stund och ytterligare en kaffe kommer säljaren tillbaka med det nya uret.

Vad som höll på att bli en dålig vecka löste sig väldigt bra och jag måste säga, trots en förkärlek till Rob Engström, att bättre service än den jag erhöll igår är mycket svår att finna. Jag har en helt ny klocka, gratis service på GMT:n och VIP biljetter till hästpolon på Stadion i juni.

Grazie Nymans ur!
jaeger.JPG
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Snyggt hanterat. Men frågan återstår, vad hände med klockan? Oroväckande minst sagt. Kanske hade blivit svårare att få samma attention om klockan var 1 år gammal.

Men skönt att det löste sig så smidigt. :)
 

danne10

Panerai
2-Faktor
bra story, jag har alltid fått bra bemötande på Nymans och det är kul att höra att fler är nöjda med dom..
 

BOTL

Panerai
Väldigt roligt att få höra om detta. Kanske är det så att man har bestämt sig för att höja nivån på servicen. Hoppas jag kan få en ändrad uppfattning vid mitt nästa besök.


Ben Bockbrännarbolmers
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Blir alltid lika glad att höra när kunden sätts i fokus, inte problemet:)
Mycket snyggt hanterat av Nymans!
Grattis till en kiosk-vältarsnygg Reverso!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tråkigt med din nya klocka men underbart att det löste sig på ett oklanderligt sätt!
Service som det bör vara:)
Skön kompensation, gratis service och biljetter förutom att de löste en ny klocka på stående fot.
Grattis till en fantastisk klocka!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Oj! Verkligen världsklass på det kundbemötandet! Nästan så att man vill att klockan ska vara en DOA för att få gratis service ;)

Gratulerar till en riktigt fin klocka
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Skönt att det löste sig!
Alla kan göra fel, men ett bra mått på service är hur man till sist löser problemen för kunden...
 
Topp