• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nymans ur köper in

nilbri

Cartier
Kanske felplacerad så admin får ta bort eller flytta.
Nymans ur i Stockholm tar din gamla klocka i inbyte. Någon som har erfarenhet?
Tänkte byta in en Tag Heuer Carrera calibre 17 årsmodell 2015 mot en Longines.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Kanske felplacerad så admin får ta bort eller flytta.
Nymans ur i Stockholm tar din gamla klocka i inbyte. Någon som har erfarenhet?
Tänkte byta in en Tag Heuer Carrera calibre 17 årsmodell 2015 mot en Longines.
Jag har bytt klockor med dom och det fungerade bra. Jäkligt smidigt
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Tycker du att du fick dina klockor värderat som du önskat? Hur var klockan du bytte till dig prissatt? Funderar själv på ett byte hos nämligen.
Det är ju ett företag som ska tjäna pengar på min klocka så självklart hade jag fått mer om jag sålde den privat här på forumet.
Bytte till en ny klocka
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är ju ett företag som ska tjäna pengar på min klocka så självklart hade jag fått mer om jag sålde den privat här på forumet.
Bytte till en ny klocka

Läser man på deras hemsida om tjänsten får man intrycket att det är marknadspris som gäller, dvs att du får ungefär samma som på andra säljplattformar och inte som hos bilhandlaren när man får måååånga procent under marknadspris. Sen om det stämmer överens med verkligheten vet ju bara de som har lämnat in en klocka och kan se vilket pris den senare annonseras ut för.

"Vi önskar belysa att tjänsten erbjuds helt utan kommission, i syfte att erbjuda våra kunder en adderad möjlighet att enkelt handla klockor på ett självfinansierat sätt. Alla klockor som mottages värderas av vår värderingsman på plats, som värderar din klocka utifrån aktuellt marknadsvärde. Värderingen används sedan som prisavdrag vid köp av ny klocka hos oss."
 

niclashill

Cartier
Jag gick ännu längre - jag gick till Nyhmans Biblo, och de köpte min 16710 - som var ett halvår gammal. Det var iofs ett bra tag sedan, men allt funkar med ett leende och ödmjuk uppsyn.
 

The lord

Audemars
Värderingen används sedan som prisavdrag vid köp av ny klocka hos oss." Betyder det att man får alltså inte köpa en begagnad klocka?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Undrar om man fortfarande kan diskutera priset på en klocka vid ett sådant inbyte eller om man är fast vid retailpris på den nya klockan. Om så är det helt klart intressant.
 

JB_XII

Rolex
Undrar om man fortfarande kan diskutera priset på en klocka vid ett sådant inbyte eller om man är fast vid retailpris på den nya klockan. Om så är det helt klart intressant.

Då syftet med tjänsten är att din klocka skall fungera som pengar för att möjliggöra ett nytt klockköp så borde man ju kunna förhandla om ett slutpris på den nya klockan. För att sedan nämna att man har en klocka man vill byta in.

Därefter så får ju Nymans ta ställning till vad de vill ge för din klocka. Är du inte nöjd med inbytespriset så är det bara att hosta upp cash :)
 
Topp