• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nymans Ur lägger ner i Västerås

Jag tror bägge är borta inom 3 år.
U-A är för nära Sthlm och för "litet" för att de som kommer norrifrån ska välja att stanna där istf fortsätta en timme till.

Jönköping kan väl tre fjärdedelar av Sveriges befolkning inte placera rätt på en blindkarta.
Plus att det är en helt meningslös ort.
Finns det någonting där som lockar turister eller som kan motivera någon att resa dit istf GBG om man bor i Småland och vill "Till Stan"?
Tändsticksmuseum och Polkagrisar i all ära....

Rolex stänger Malmö före.

Tror du?
Jag har inte besökt den butiken själv men skulle den vara såpass bedagad att omfattande uppdatering krävs för att fylla Rolex krav?
Eller är det Köpenhamn en knapp timme bort som anses mer metropol än Sveriges avslut?

Ska redan vara på gång som jag förstår det.
Gissar att Köpenhamn och Göteborg ska räcka för södra delen av Sverige.

Stänger man i Malmö är det ingen större förlust. Finns ingen möjlighet att bygga kundrelation där. De har visat vad de går för och de skulle inte bli saknade av undertecknad.

Gör samtliga klockärenden i Köpenhamn som boende i södra Sverige. Helt annan nivå och kundbemötande där.

Sedan tycker jag såklart det är synd att mindre städer förlorar sina återförsäljare som legat där sedan årtionden med uppbyggda kundrelationer. Förlorade en sådan i min stad för ca 10+ år sedan.

Hört nått om Engströms i jkpg?

Dem får nog vara kvar ett tag till tror jag. Dem har ganska så nyligen bytt lokal och investerat väldigt mycket i en egen separat del för Rolex. Det var nog en förutsättning för att få vara kvar som Rolex AD. Men som vissa tidigare nämnt. Lite meningslös stad att ha en Rolex AD i egentligen. Mindre än 150k invånare i kommunen.

Dem får nog vara kvar ett tag till tror jag. Dem har ganska så nyligen bytt lokal och investerat väldigt mycket i en egen separat del för Rolex. Det var nog en förutsättning för att få vara kvar som Rolex AD. Men som vissa tidigare nämnt. Lite meningslös stad att ha en Rolex AD i egentligen. Mindre än 150k invånare i kommunen.
Jag har fyra Rolex ADs inom 30min med bil i städer med 22 000 - 65 000 invånare. Inte så säker på att just befolkningsmängd är den drivande faktorn i alla lägen…

Det finns klocknördar även i småstäderna, trist utveckling om de lite finare märkena enbart ska finnas i storstäderna och då på de finare gatorna.

Jag tror bägge är borta inom 3 år.
U-A är för nära Sthlm och för "litet" för att de som kommer norrifrån ska välja att stanna där istf fortsätta en timme till.

Jönköping kan väl tre fjärdedelar av Sveriges befolkning inte placera rätt på en blindkarta.
Plus att det är en helt meningslös ort.
Finns det någonting där som lockar turister eller som kan motivera någon att resa dit istf GBG om man bor i Småland och vill "Till Stan"?
Tändsticksmuseum och Polkagrisar i all ära....
Ey Ey Ey tagga ner nu va! Sveriges befolkning under 55 kan inte placera ut NÅNTING på en blindkarta. Jönköping är centrum för det mesta!

Tillbaka
Topp