• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nymans Ur Stockholm måste få..

Asplund

Patek
2-Faktor
...lite cred för bemötandet av mig och en kollega idag, oerhört trevliga och hjälpsamma. Min vän är inte alls insatt i klockor men har länge velat ha en IWC Pilot och killen som hjälpte honom bemötte honom på ett riktigt bra sätt.

Jag var där för att bland annat validera senaste tillskottet som det kommer en liten egen tråd om inom ett par dagar, anledningen till att jag inte gick till Rob E. är för att dom inte säljer märket.. hint ;)

Jag fick föresten en putsduk när jag gick, kanon då jag fingrar på den hela tiden :D

Jaja, Nymans har fått mycket skit så jag tänkte att de efter idag var värda ett positivt inlägg!

/Asplund
 

cab

Audemars
2-Faktor
Har också fått riktigt bra bemötande där varje gång jag varit inne och kollat. Har inte heller köpt någon ny klocka där ska tillläggas.
 
U

urinvånaren

Guest
Vi väntar med spänning på vad som komma skall.....
 

mace

Cartier
2-Faktor
Och när jag var där och frågade om det möjligtvis gick att rucka en milgauss köpt hos dom för ett år sedan fick jag en smått uppläxande föreläsning om hur varje urverk är ett hantverk och yadayada. Å fan.

Garantiärendet (hårstrå, dammkorn, what ever, väl synligt på urtavlan) kunde de dock fixa. OM jag kom tillbaka med certifikatet - att klockan var köpt av dom ett år tidigare och borde finnas i deras system hjälpte inte.

Jag tror tyvärr de har djävligt ojämn personal.

Rob fixade både garantiärendet OCH lyckades halvera tiden den snabbade sig.
 
C

China

Guest
Det är väl inte svårare än att man vänder sig till den återförsäljare/urmakare som man känner förtroende för och som ger ett bra bemötande. Om sedan upplevelsen varierar, så har jag inga synpunkter på det. I slutändan handlar det om att man själv är nöjd med både bemötande och det arbete som utförts.
 

Isodor

Audemars
http://www.nymansur.com/blogg/


20130524-122324.jpg



"En plats bättre än förra året :)"
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag var där för att bland annat validera senaste tillskottet som det kommer en liten egen tråd om inom ett par dagar, anledningen till att jag inte gick till Rob E. är för att dom inte säljer märket.. hint ;)
/Asplund

Grattis till din ikepod, sjuukt coolt märke!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ja o tjejen va in på Nymans Ur idag då hon behövde justera länken på hennes Air King. Va lite orolig att vi skulle bli bemötta dåligt då vi kom ledigt sommarklädda. Vi fick en grym service o sjukt trevligt mottagna! Bjudna på capuccino medan vi väntade och dom tog inte ens betalt.
Ja säger bara, hatten av!!!
 
Topp