• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyserbad klocka stannar

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Dessutom låter det helgalet att klockan nyservad stannade efter legat en natt, oavsett hur stillasittande arbete du har. Gå tillbaka till urmakaren och reklamera.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nu har jag testat och den gick 43 h utan att stanna! Allt verkar vara i sin ordning.

Dock undrar jag, om den stannat på 07.50, är det då ok att byta datum därifrån och sedan ändra tiden till 20.45? Har hört att man ej skall byta datum i vissa lägen. Hur gör ni när eran stannat?


Testa om den drar upp sig med rotorn också, klockan kan fungera utmärkt när den är uppdragen med kronan även om automatfunktionen krånglar... Det lät ju som du burit den i ett helt dygn och efter det endast haft en gångreserv på 13h.
Om den fortsätter att ha låg gångreserv fast du bär den, är det troligtvis något fel med rotorn/något hjul, lager runt automatfunktionen.
 

Wallenberz

Breitling
Jag ar fruktansvärt bakis i söndags och när jag nu började räkna antal timmar på handleden så var den nog inte på mer än 4 :/ ganska passiva också (sov på tåget). Därmed borde det ej vara fel
 

Wallenberz

Breitling
Nu har jag kikat lite till. 43 h som sagt när jag skruvar upp den manuellt. Igår använde jag klockan mellan 08.00-18.00 samt 23.00-03.00. Därefter la jag av den. Nu ser jag att den stannat på kl. 23.25. Det innebär att den varit igång 20 h och 25 min sedan jag la av den inatt. Är det normalt? Är det svårt att automatiskt få upp gångreserven till fullt?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Om du har haft klockan på dig i 10 timmar bör sen vara fulladdad om du inte suttit extremt stilla. (I vissa fall har det tagit mig 8 tim från tomt till full på min OS GMT med automatiken, men då har jag suttit en hel dag framför datorn med minimal annan rörelse)
 
Topp