• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Nyservad Longines med Bullet-index och Alphavisare - 2,4k

Golem

Omega
Pris
2400
Returpolicy
Behöver väl egentligen inte nämnas men om något uppenbart inte skulle stämma med beskrivning, absolut.
Bilder Skickat
  1. Ja
Var hälsad.
Till salu är en Longines-dressare från 1958. Jämn patinering på tavlan och om jag får säga det själv mycket vacker röd sekundvisare. Visare och index är i massivt guld.

Klockan mäter 35mm i diameter och bandhornen sväljer 18mm. I klockan finns longines manuella cal. 12.68ZS och originalkronan sitter kvar.

Det manuella verket är genomgånget och servat av min lokala urmakare på Brantan Servicebutik i Uppsala i mars detta år, kompetent gubbe med 40 års erfarenhet av urmakeri. Servades för att användas men får vandra vidare då jag samlat på mig för många dressare. Skickar med kvitto på servicen.

Pris: 2400kr (4000) inkl. spårbar frakt och lädernatot på bilderna.

Byten: Gärna, dock inget över 38mm :) Helst vintage eller moderna dykare men alla förslag beaktas.

Retur: Om något uppenbart inte skulle stämma beskrivningen eller om klockan skulle skadas i frakt tar jag fullt ansvar för det.

Jag och klockan finns för F2F-affär i Uppsala. Betalning via swish.

Referenser: https://klocksnack.se/threads/painting-golem.87068/

Forum och annonsplats är mycket uppskattat, tack ks.
20180407_164441.jpg
20180407_164545.jpg
20180407_164510.jpg
20180407_164624.jpg
20180407_164458.jpg
20180407_164557.jpg
 
Senast ändrad:
Topp