• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nysläpp ifrån Panerai

snoozarn

Patek
2-Faktor
Släpps några nya modeller ifrån Panerai nu i dagarna på www.watchesandwonders.com i Hong Kong.

PAM587. 47mm, 1000ex.
PAM587_front.jpeg

PAM587_Back.jpeg


PAM598. 47mm. 200 ex.
PAM00598_FRONT_738955.jpg

PAM00598_BACK_738954.jpg


Vilken sanslöst vacker baksida på den!

Tycker även att blåa tavlan tillsammans med guldet var en sjukt fin kombo.

Har släppts ytterligare några, uppdaterar när man får tillgång till bilder.

Tankar? Någon som vet om någon annan tillverkare släpper något nytt på Watches & Wonders 2014? Tydligen något privat event/utställning man måste ha inbjudan till.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Såg 587 på Panieristi.com igår, och tycker den är riktigt snygg.
Har provat 514 tidigare, och den sitter bra på min handled som är ca 19 cm i omkrets (om man nu gillar större klockor generellt).
Klockan sitter relativt platt, och den känns inte så stor som man kan tro, men 44mm vore trots det att föredra.

Lånad Bild på Panerai 514:
Panerai-PAM-514-Radiomir-620x930.jpg
 

sharetracker

Cartier
>()))'> 50 m är ett genialiskt sätt att indikera vattenresistensen tycker jag (guldklockorna). Fler tillverkare borde använda "fisk" som parameter.
 

David

Bödeln
Coolt med en tourbillon som inte syns från framsidan, fegt att skriva "tourbillon" på tavlan.

Dessutom är jag en aning skeptisk till en tourbillon från ett märke som borde andas robusthet i allt de gör.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
587 är ju väldigt tilltalande! Men varför i hela fridens namn dessa stora storlekar??? Får ju även män med grova handleder att se ut som småpojkar som bär pappas klocka. In my humble opinion, som det heter, när man vill försöka låta ödmjuk i sin åsikt... Och det vill man ju...
 
  • Like
Reactions: Wii

snoozarn

Patek
2-Faktor
2 till. Verkar vara 6 släpp totalt, om jag inte har fel.
PAM572, 45mm. Riktigt coolt med mikro-rotorn.
PAM00572_1X_front.png

PAM00572_1X_back.png


Och en i guld också, såklart.

PAM573, 45mm.
PAM00573_1X_front.png

PAM00573_1X_back.png
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Gillar färgkombon, guld/blå. Men seriöst, 47mm. Kan tänkta mig att det ser bara löjligt ut på 9 av 10 personer
 

Wi

NLA
2-Faktor
Gillar looken på alla släppen, hade varit riktigt lyckat om de minskat storlekarna något.
Pam598 var sinnessjukt fin
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Panerai, har varit, och ÄR stora klockor!
Själv skulle jag blivit oerhört besviken om alla nysläpp från Panerai var i 40mm-klassen…det skulle inte riktigt vara Panerai för mig längre.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar Panerai och tycker flera av modellerna är riktigt trevliga. Men. Nu ska jag pissa på paraden...

Håller inte Panerai/Richemont egentligen bara på med en enda sak: att krama sista dropparna ur stenen (där stenen är det konceptuella ramverket "Panerai", ett ramverk man dessutom köpt till sig i samma anda som en Hong Kong-baserad varumärkesshoppare köper upp nåt random, insomnat swiss varumärke för sitt nästa mushroom brand project)?

Nyheter är såklart alltid trevligt, men nej, det rycker inte direkt i baguetten…

;)
 
  • Like
Reactions: POO
Nja, lite ljummen inställning till nysläppen (kanske har jag en dålig dag...) Gillar verket på 598:an iofs men inga av dessa får mig att vilja rusa till affären.
 

Onelund

Rolex
PAM598 är tokläcker, Har lite svårt med Radiomirs med de bandhornen, jag kan dock vara lite seg innan jag börjar gilla något.

Någon som har priserna?
 

Nrobedal

Omega
Har sedan första gången jag såg pannan haft svårt för den men när jag nu sett 598an blev jag positivt överraskad. Något stor, men riktigt ball!!
 
Topp