• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytändning! Omega Seamaster Polaris Multifunction stål/guld

Tantal

Basic
2-Faktor
Gått på djupet i mina gömmor! Hittade denna!
En av mina absoluta favoriter genom åren!
Börjar bli rätt många år! Och många klockor.
Köpte den själv, tveksam vilket årtal.
Nytt batteri, siliconade packningen. Vips! En ny snygg klocka!
Är nuförtiden van vid 42-45mm.
Denna mäter 32X36mm. Befriande att bära, känns knappt.
Tycker själv den är vacker! Kommer ihåg när den släpptes, det var en ouppnåelig dröm!
Kollade alla bilder i annonser, och njöt!
Fler än jag som uppskattar denna typ av klockor?
Obs! Snart Fredag!
Njut!
Lars hälsar!

yzegyva5.jpg

9agu4udy.jpg

gedudy7u.jpg

nenyme8e.jpg

Gått på djupet i mina gömmor! Hittade denna!
En av mina absoluta favoriter genom åren!
Börjar bli rätt många år! Och många klockor.
Köpte den själv, tveksam vilket årtal.
Nytt batteri, siliconade packningen. Vips! En ny snygg klocka!
Är nuförtiden van vid 42-45mm.
Denna mäter 32X36mm. Befriande att bära, känns knappt.
Tycker själv den är vacker! Kommer ihåg när den släpptes, det var en ouppnåelig dröm!
Kollade alla bilder i annonser, och njöt!
Fler än jag som uppskattar denna typ av klockor?
Obs! Snart Fredag!
Njut!
Lars hälsar!

Härlig! Gillar dessa udda ur men har aldrig köpt mig en. Favoriterna är när de har skojat till det lite mer, dvs titan/gulguld eller när de har merparten i guld och de små detaljerna i titan eller stål, kommer inte ihåg. Gerald Genta som designade dem har jag för mig?

Har kollat på kronograf varianten på ebay , den är lite större , ful , men lite kul o skitbra pris ...

Jag har efterträdaren, Seamaster 120m multifunction och älskar den!
Lite mindre iögonfallande designmässigt än Polaris men är i mina ögon ganska komplett.
Snygg nog att ha på jobbet med displayen släckt och en Tool Watch med skitbra funktioner som går att bada med när displayen är tänd.

120m kan detta med display tänd:
Andra tidszon
Alarm
Mission timer
Kalender
Samt kronograf

120m1.jpg
120m2.jpg
1200m3.jpg

Med vänlig hälsning /JAH42

Ja, den är ju inte fager någonstans, men fultuff :) Kräver verkligen sin man/kvinna att bära upp den. Tack för fina bilder!

Jag har efterträdaren, Seamaster 120m multifunction och älskar den!
Lite mindre iögonfallande designmässigt än Polaris men är i mina ögon ganska komplett.
Snygg nog att ha på jobbet med displayen släckt och en Tool Watch med skitbra funktioner som går att bada med när displayen är tänd.

120m kan detta med display tänd:
Andra tidszon
Alarm
Mission timer
Kalender
Samt kronograf

120m1.jpg
120m2.jpg
1200m3.jpg

Med vänlig hälsning /JAH42

Den var ju skitball! Har du testat den på läder?

Nej, men jag har haft den på ett slätt, svart, Bonettogummi när jag badat och det funkade bra.

Tar tacksamt emot tips annars på läder som passar med blå boetter, jag har inte lyckats få till någon bra matchning på andra klockor med samma färg.

Cool! Kanske inget jag själv skulle köpa men alltid roligt när folk visar upp lite annorlunda modeller man inte sett tidigare.

Jag gillar den skarpt. Det rycker lite i köpnerven varje gång jag ser en på Kaplans, Tradera etc. Väldigt prisvärd idag.

Gillar dessa skarpt! Var själv nära att ropa hem en i mestadels guldguld för ett år sedan. Missade tyvärr de sista sekunderna på auktionen och blev utan klocka.

Tillbaka
Topp