• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytillskott incoming. Men vad?!

Wiliamo

Panerai
Tjena gänget!

Det börjar klia i fingrarna efter något nytt. "Problemet" är bara att jag inte har bestämt mig för något specifikt än :(. För tillfället består min samling utav en Tag Heuer Aquaracer (nyinköpt i augusti) samt en äldre Omega Seamaster från 1972. Jag gillar dykare i stål/gummi och rent generellt relativt robusta klockor men är även intresserad utav mer dressat och lättburet. Just nu lutar det mot att bli en årsklocka, en 16570 från -96 (ja, ni läste rätt...) med svart tavla. Inget hugget i sten men helt klart en modell som lockar starkt för tillfället - men jag är inte helt bestämd än. Som ni förstår är jag lite vilsen och skulle behöva lite professionell vägledning samt några pekpinnar för att hamna rätt på banan och slutligen bli nöjd med mitt val:D. En annan aspekt att ha i åtanke är att min budget kan sträcka sig till typ max 40 till 50 lökar då jag för tillfället har ett klassiskt kneg och faktiskt försöker spara till lite viktiga saker som bostad och sånt där vid sidan om klockorna;) Om ni har några tips - hit me! Är öppen för typ allt, men föredrar inte batteridrivna dinkor särskilt mycket. Annars är det ganska fritt fram. Väldigt tacksam på förhand för hjälp och råd!

/William :)

Inga trådar är ju förresten kompletta utan bilder, så jag bjuckar på ett par:
image.jpg
image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Schyssta klockor dom 2 du har redan nu! Men du saknar faktiskt en ROLEX i samlingen, du är ju själv ut och nosar helt rätt iom att du kollar lite på 16570. Jag har sagt det förut, men det tåls att säga det igen och igen, den som är sugen på denna referens skall köpa nu. Det dröjer inte länge innan även denna för tillfället väldigt prisvärda klocka går upp i pris. Du kan även kolla på en GMT en 14060 eller varför inte en 16610a, alla dom ligger inom den budget du angivit. Sen är väl frågan om du kan tänka dig klocakn utan tillbehör, så som cert, box, böckerna osv. Behöver du inte det så har du ju genast sparat några tusenlappar.
 
Senast ändrad:

joca

Patek
2-Faktor
Tycker Af Sjodahl summear det väldigt bra!
Jag hade nog försökt hitta en 14060 eller 16570. 16570'n kan du få till en bra peng!

Annars finns det ju en del roliga DJ's? :)
 

Wiliamo

Panerai
Schyssta klockor dom 2 du har redan nu! Men du saknar faktiskt en ROLEX i samlingen, du är ju själv ut och nosar helt rätt iom att du kollar lite på 16570. Jag har sagt det förut, men det tåls att säga det igen och igen, den som är sugen på denna referens skall köpa nu. Det dröjer inte länge innan även denna för tillfället väldigt prisvärda klocka går upp i pris. Du kan även kolla på en GMT en 14060 eller varför inte en 16610a, alla dom ligger inom den budget du angivit. Sen är väl frågan om du kan tänka dig klocakn utan tillbehör, så som cert, box, böckerna osv. Behöver du inte det så har du ju genast sparat några tusenlappar.
Tack Af Sjodahl för ett riktigt utförligt svar! Då känns det inte helt hopplöst när jag har siktet lite halvt inställt på en 16570, det gäller alltså bara att inte dra ut på det för länge... En 16610 lockar lite också, är svag för dykare och Rolex känns, som du säger, som något man måste ha i sin samling och jag känner väl egentligen att det är just Rolex som är prio 1 just nu. Det enda som talar emot en annan dykare just nu är väl min Aquaracer, att det blir lite monotont i samlingen (trots att det är två helt olika klockor). Stort tack i alla fall för fin input :)
Tycker Af Sjodahl summear det väldigt bra!
Jag hade nog försökt hitta en 14060 eller 16570. 16570'n kan du få till en bra peng!

Annars finns det ju en del roliga DJ's? :)
Vet inte om DJ är min grej... än(?). Är 19 år och ska väl vara ärlig med att jag klär mig ganska ungdomligt fortfarande, sällan speciellt uppklädd då jag inte heller jobbar med något där man kan vara rädd för att bli smutsig, haha. Jag gillar tanken av en DJ eller DD på andra, men kan bara inte riktigt se mig själv bära upp en speciellt bra än. Eller är det en klocka man faller för när den väl hamnar på handleden, det vill säga att man måste känna den för att förstå grejen? Tack för hjälpen joca :D
 

joca

Patek
2-Faktor
Eller är det en klocka man faller för när den väl hamnar på handleden, det vill säga att man måste känna den för att förstå grejen? Tack för hjälpen joca :D

Jag tycker DJ'n är myyyycket schysstare IRL än på bild, helt klart värt att testa iaf!
Finns så himla många olika också vilket gör att det troligtvis går att hitta "en för alla" enligt mig :)
 

Wiliamo

Panerai
Jag tycker DJ'n är myyyycket schysstare IRL än på bild, helt klart värt att testa iaf!
Finns så himla många olika också vilket gör att det troligtvis går att hitta "en för alla" enligt mig :)
Då kan det absolut vara en kandidat. Ska försöka kolla runt lite om jag kan få möjlighet att prova någons, exempelvis om man lyckas släpa sig till någon GTG hehe. Har du någon speciell ref (helst i stål) du skulle kunna rekommendera? :p
 

joca

Patek
2-Faktor
Topp