• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytillskott - Orient Star Classic

Rättidig

Omega
Idag kunde jag, efter sju sorger och åtta bedrövelser, äntligen hämta den hos Fedex på Arlanda (kul upplevelse, man måste passera samma typ av säkerhetskontroll som när man skall flyga).

DSCF0932.JPG


Egentligen beställde jag den med svart tavla, men de mailade och talade om att den hade en repa på tavlan, så jag ändrade till denna med vit tavla och blå visare. Faktiskt något av en lättnad, då jag ursprungligen var ute efter en Seiko sarb029 - nu får jag leta vidare efter den! Yay!

DSCF0925.JPG


Förvånansvärt påkostad låda, först en i papp, sedan denna - klädd med något gummiartat material.

DSCF0940.JPG


På det hela taget är jag mycket nöjd. Inte *riktigt* samma detaljkvalitet som min Seiko Alpinist, men så är den också billigare. Länken är okey, men inget att hänga i julgranen - den har redan repat sig själv på några ställen där den går omlott.

Pröjsade drygt 3000 spänn från Kuala Lumpur(!), åkte dessutom, i vanlig ordning, på tull - på knappt 500 svenska pengar.

Nu återstår att se om jag kommer att börja tvångsköpa Orient på samma vis jag tvångsköper Seiko...

/Micha
 

sveol

Cartier
Själv tycker jag det är kul med en historia och lite slit innan man får sin nya klocka. Blir lite mer värt då när den äntligen kommer. Bär den väl :)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Riktigt sommarfräsch den där, grattis! Kul placering av gångreservsindikatorn också, som en glad mun uppe vid tolvan på klockan.
 
Topp