• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytillskott på fredagkvällen!

frere

Audemars
2-Faktor
Jag har ägnat mig åt mycket klock-velande på sista tiden. Ena dagen funderar jag på gamla, gamla brunaktiga speedmasters. Nästa dag är jag helt inne på att byta upp min trogna sinn till en finare dykare, antingen iwc eller tudor pelagos. Hela tiden sneglar jag försiktigt på vintage rolex.

Kanske något lite mittemellan?

Någon riktig paketöppning blir det inte. Paketet rafsades upp så fort jag kom hem med ivrig hjälp av två små glada lintottar. Och nu är dagsljuset borta sedan länge, så ni får hålla tillgodo med två usla mobilbilder. Hursomhelst. Det är i alla fall en väldigt skön klocka...

20131101_200617_zps44bbe5f8.jpg


Den skönt rassliga och mästan oväntat plåtiga länken fick bytas ut mot det enda lediga 20 mm-band jag hade ledigt. Det blev en rätt schysst matcning, dock. (Kvällens vintage-rookie-fråga: Hur sjutton kortar man en vikt oysterlänk?)

Superdomeglas, twinlock-krona... Har alla listat ut vad det är? Inte? OK, då tar vi ett avslappnat wristshot i soffan också:
20131101_201101_zps0054a752.jpg

Javisst är det en Tudor sub, närmare bestämt en lagom härjad 7016 från sent 60-tal. Lagom till vintern verkar ju snöflingan vara den nya hypen på forumet, och jag kan verkligen förstå varför. Hela känslan av gammal rolex, men samtidigt helt okänd för nästan alla normala människor. Att det dessutom har varit franska marinens val av dykarklocka gör knappast saken sämre.

Tack för titten, och tack till JohannSebastian för en trevlig affär!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Stort grattis! Härlig klocka! Du har god smak!

Jag lät Rob E korta min vikta 9315-länk. Det verkar inte svårt, men jag kände att det inte var värt risken att misslyckas och göra onödig skada.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Magiskt, vill också ha en flinga (igen, har haft en pelagos) men jag vill ha en riktig, sån som du har :)

Grattis!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det kupade glaset är nästan, bara nästan det snyggaste på hela klockan ;). Grattis till än riktigt fet och härligt använd flinga :p
 
Topp