• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt Certina-ur, nån som mer?

image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Tjenare!
Kommit över en ny klocka, och tänkte höra ifall någon vet nåt mer om den? Nåt mer om
modellen, ålder och cirkapris? På baksidan står det 744.1500.41.
Verkar som en rätt schysst beater, känns rätt stryktålig och tål 20 ATM. Så tanken är väl att slänga i ett nytt batteri och använda då och då som schysst vardagsklocka, gillar att den är lite mindre då jag har lite smalare handleder.
/JonatanLarsson
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Tjenare!
Kommit över en ny klocka, och tänkte höra ifall någon vet nåt mer om den? Nåt mer om
modellen, ålder och cirkapris? På baksidan står det 744.1500.41.
Verkar som en rätt schysst beater, känns rätt stryktålig och tål 20 ATM. Så tanken är väl att slänga i ett nytt batteri och använda då och då som schysst vardagsklocka, gillar att den är lite mindre då jag har lite smalare handleder.
/JonatanLarsson
Min konfirmationsklocka från -82 är en sån fast vit och utan romersk 12:a.
 

Andyrew

Cartier
Fin klocka! Om du någonsin skulle vilja skilja dig från den får du gärna pma!

Älskar 80-talsstuket, lite poor man's AP RO över den!
 
Fin klocka! Om du någonsin skulle vilja skilja dig från den får du gärna pma!

Älskar 80-talsstuket, lite poor man's AP RO över den!
Håller med dig om RO-vibbarna, rätt schysst faktiskt! Måste först ta den till en urmakare för batteribyte och se över urverket. Klockan verkar vara 30 min "ur fas" nu (när timvisaren visar prick kl 1 så visar minutvisaren 30 minuter istället för 0 minuter). Men kan slänga iväg ett PM ifall jag får liv i den igen.
 
Topp