• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Nytt" eller gammalt?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
På sistone har jag stirrat en del på vintagerolex och kännt att dom ger mig något som inte nyare klockor ger. Spanade en del efter 5513 och köpte denna Tudor Sub för att prova på. Ångrade nästan att jag hade köpt min GMT Master 2a istället för en äldre GMT 1675 eller 16750.

Bytte min Datejust från 1987 till en från 1972 med Pie Pan tavla. Samtidigt känner jag ibland att det vore kul med en DJ från 2000-talet.

När jag jämför min Tudor med Rolexen så känns Tudorn ganska grå, medan Rolexen blänker och flirtar med mig. Konstigt det där med klockor.

Hur känner ni andra som vandrar från vintage till nytt? Är det fler allätare där ute?

 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Vintage är snyggast och har mest känsla. Däremot så är en modern klocka mycket mer lugnande att bära och använda. Om jag använder någon halvsällsynt vintagepjäs så är jag väldigt rädd om klockan och det känns lite som att jag bara kommer förstöra den :/

När jag använder min gmt-c så vill jag bara ge den stryk och låta den genomlida grejer - för den är varken unik eller speciell. Man slipper helt enkelt dåligt samvete för att man behandlar vintagedinkorna illa
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Allätare här. Ser charmen i båda. Ta till exempel min Explorer 1016 och min nyare 14270. Den äldre är maximalt dämpad och den nyare, trots att den också är väldigt diskret, bjuder på bara lite extra spänst med sin blanka tavla, vitguldsindex och safirglas. Mitt bästa team, skulle jag säga.

A

Inga bilder dessvärre.. Är mobil just nu.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har bara vintage just nu (1680/1675/17000), men blir mer och mer sugen på sub-C alt gmt-C just för den solida känslan de erbjuder samt att keramik-inläggen ser coola ut

Har funderat på att sälja min OQ och samla medel till en LNIB 114060

(Har en regel om tre klockor och "en in, en ut")
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Älskar vintage, eftersom jag tar examen snart så ska jag köpa en SubC, sen får det bli vintage för hela slanten.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vintage är snyggast och har mest känsla. Däremot så är en modern klocka mycket mer lugnande att bära och använda. Om jag använder någon halvsällsynt vintagepjäs så är jag väldigt rädd om klockan och det känns lite som att jag bara kommer förstöra den :/

När jag använder min gmt-c så vill jag bara ge den stryk och låta den genomlida grejer - för den är varken unik eller speciell. Man slipper helt enkelt dåligt samvete för att man behandlar vintagedinkorna illa

Mm. Gillar din Speedy som du säljer.
 
Topp