• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytt från H. Moser & Cie - Streamliner Central Seconds

DrDre

Diamant
Moser vill också vara med och tävla i lyxstålsportsegmentet. Inte alls dumt. $12900 och in-house.

https://robbreport.com/style/watch-...watch-gets-a-striking-new-green-dial-2944237/

EBDBABDC-5F1B-456E-8AE3-52BBA6AE0981.jpeg
C6862587-D490-41D4-946E-13191EF91389.jpeg

5ADFE4D0-4750-455B-B343-88A2A99A3A1D.jpeg

Äntligen lite originalitet i segmentet. Bra, mycket bra!

Jag håller med. Man har lyckats att både lägga sig i samma segment som ”the usual suspects” (lyxiga trevisare i stål med integrerad länk som nämns på slutet i artikeln) men samtidigt har man fått till en egen profil som inte påminner om de övriga. Snyggt!

Mina enda funderingar är datum (vilket de andra har) och om den borde vara en mm eller två mindre. 40mm blir ganska stort för den boettformen och med integrerad länk.

Senast ändrad:
Är det någon som äger en moser eller haft erfarenhet av dem?

sjukt nyfiken. Ser imponerande ut men vill så gärna se en irl.

Moser är väldigt kreativa och verkar ha en viss humoristisk distans till vad de gör.

Den här, en perpetual calendar, är rolig.

AC961F75-99E7-45EC-A2DA-4F9695C83982.jpeg

Moser är väldigt kreativa och verkar ha en viss humoristisk distans till vad de gör.

Den här, en perpetual calendar, är rolig.

AC961F75-99E7-45EC-A2DA-4F9695C83982.jpeg

Så jävla briljant. Lika mycket text på tavlan som valfri Rolex men här med självdistans och direkt matnyttigt innehåll.
Svårt att inte bli en fanboy även om jag inte alltid älskar deras formspråk!

Så jävla briljant. Lika mycket text på tavlan som valfri Rolex men här med självdistans och direkt matnyttigt innehåll.
Svårt att inte bli en fanboy även om jag inte alltid älskar deras formspråk!

Ja, jäkla roligt påhitt att "larva sig" på urtavlan på en klocka för över en halv miljon. Som om urtavlan vore ett anteckningsblock med små personliga noteringar.

C840F642-AFDF-41F6-9CED-919C6358E12D.jpeg

Tillbaka
Topp