• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Hublot, Geneve 2013 (vulgovarning)

Josef B

Bestraffaren
Yes, då har Hublot släppt några nya modeller! Jag måste säga att Classic Fusion har bara blivit coolare, elegantare och mer stilrenare, ja till skillnad från King Power :mrgreen:

Classic Fusion, Aero Chronograph
5782_zpsb819edc9.jpg


Big Bang, Zebra Bang
5789_zpsf1e18a03.jpg


Classic Fusion, Skeleton Tourbillon All Black
5779_zps6f57da6f.jpg


Classic Fusion, Ultra-thin Skeleton
5776_zpsdbbeadff.jpg


Och slutligen samarbetet mellan Hublot och Ferrari
Big Bang
5764_zps163feeb6.jpg


5765_zpsac251195.jpg


5767_zpsb4485639.jpg


Gå in på min blogg för mer info och bilder
http://tidszonen.bloggplatsen.se/
 

DrDre

Patek
Gillar överlag Fusion modellerna och den där nya var ju inte alls dum. Bigbang och King Power blir lite för mycket för min smak.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Nytt från Hublot, Geneve 2013 (vulgovarning)

Zebran gjorde att jag vill ändra mitt svar till Hublot i omröstningen om värsta märke... :shock:
 

Josef B

Bestraffaren
Visst sticker det lite i ögonen :mrgreen: Men när man ser den i rörlig bild så blir den inte så farlig :cool:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=DgzvjsWPQZ0[/video]
 

max

Dancing Queen
Josef B skrev:
Visst sticker det lite i ögonen :mrgreen: Men när man ser den i rörlig bild så blir den inte så farlig :cool:
Nej, heter man Ron Jeremy så skulle den nog tom kunna passa i verkligheten ;) ;)
Ledsen, men denhär skeletontrenden är jag inte så förtjust i, känns billigt och tacky och zebramönster å diamanter gör tyvärr inte saken bättre. Sen att de allierar sig med ferrari passar kanske med den serie de lagt ut men Lamborgini (eller pagani) tycker jag hade passat bättre med hublot som varumärke, och då köra några grymma halvdiskreta saker med proper top of the line design istället för ferrari-vulgo.
...men alla är vi olika :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tror Hublot gör helt rätt i sin marknadsföring och design då de inte vänder sig mot klockintresserade utan enkom de som vill ha en statusmarkör..
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Jag tror Hublot gör helt rätt i sin marknadsföring och design då de inte vänder sig mot klockintresserade utan enkom de som vill ha en statusmarkör..

Vilket är lite synd eftersom de faktisk gör lite coola klockor. När bigbang kom, rosé på gummilänk tyckte jag faktisk att det var riktigt coolt.
 

Josef B

Bestraffaren
Spencer66 skrev:
Jag tror Hublot gör helt rätt i sin marknadsföring och design då de inte vänder sig mot klockintresserade utan enkom de som vill ha en statusmarkör..

Håller fullständigt med att Hublot är en status- och posörklocka, en jävligt dyr sådan, men jag ser inget negativt att vara det, det är väl självklart att jag vill vara stolt över att ha en fin och dyr klocka, på samma sätt som rolexägare stoltserar med sina helguldare?! De gör helrätt i sin marknadsföring, tex samarbete med Ferrari, fotbollslaget Bayern Munchen och Manchester United, basketlaget Miami Heat, och ambassadörer som Maradona, Jet Li och Usain Bolt. Sedan har de ju som sagt tagit stora steg in i Formel 1, Polo och segling. De är verkligen på frammarsch, speciellt 2012 då de öppnade flertalet butiker i Mellanöstern, Nordamerika och Asien! Jag förstår ju självklart att Hublot är ett väldigt ungt märke som grundades 1980? och som inte har traditioner och myt som Rolex, AP och Patek.
Men att de inte vänder sig till klockintresserade håller jag inte med om! Hublot, likt andra stora märken, har modifierade 7750 i sina klockor, som de modifierar själva. 2009 så släppte de även sitt egna inhouseverk, UNICO, som de självklart uppdaterat fram tills nu och som de sätter in i flera av sina nya modeller. De vågar att vara kontroversiella i sina modeller och material, och är hela tiden i framkant när det gäller nytänkande! Gå in på http://www.hublot.com och titta på deras "Minute Repeater".
De har ju även som sagt en linje, Classic Fusion, som är tänkt att tilltala de mer "moderna konservativa" klockintresserade, lite som AP är med sin RO och ROO.

Spence, klipper du dig på Hårslingan, bredvid fd Helenes Krog? Micke där har en "Hubbe", prata lite om klockan med honom :mrgreen:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Josef B skrev:
Spencer66 skrev:
Jag tror Hublot gör helt rätt i sin marknadsföring och design då de inte vänder sig mot klockintresserade utan enkom de som vill ha en statusmarkör..

Håller fullständigt med att Hublot är en status- och posörklocka, en jävligt dyr sådan, men jag ser inget negativt att vara det, det är väl självklart att jag vill vara stolt över att ha en fin och dyr klocka, på samma sätt som rolexägare stoltserar med sina helguldare?! De gör helrätt i sin marknadsföring, tex samarbete med Ferrari, fotbollslaget Bayern Munchen och Manchester United, basketlaget Miami Heat, och ambassadörer som Maradona, Jet Li och Usain Bolt. Sedan har de ju som sagt tagit stora steg in i Formel 1, Polo och segling. De är verkligen på frammarsch, speciellt 2012 då de öppnade flertalet butiker i Mellanöstern, Nordamerika och Asien! Jag förstår ju självklart att Hublot är ett väldigt ungt märke som grundades 1980? och som inte har traditioner och myt som Rolex, AP och Patek.
Men att de inte vänder sig till klockintresserade håller jag inte med om! Hublot, likt andra stora märken, har modifierade 7750 i sina klockor, som de modifierar själva. 2009 så släppte de även sitt egna inhouseverk, UNICO, som de självklart uppdaterat fram tills nu och som de sätter in i flera av sina nya modeller. De vågar att vara kontroversiella i sina modeller och material, och är hela tiden i framkant när det gäller nytänkande! Gå in på http://www.hublot.com och titta på deras "Minute Repeater".
De har ju även som sagt en linje, Classic Fusion, som är tänkt att tilltala de mer "moderna konservativa" klockintresserade, lite som AP är med sin RO och ROO.

Spence, klipper du dig på Hårslingan, bredvid fd Helenes Krog? Micke där har en "Hubbe", prata lite om klockan med honom :mrgreen:

Skulle min frisör bära en Hubbe så skulle jag känna både att han var smaklös och överbetald så det blir det inget med det ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Josef B skrev:
Njjaaee, det är väl inte fult att tjäna pengar? ;)

Om man som anställd alt frisör med egen stol har råd med en Hubbe så finns två alternativ:
1. Han är ohemult dyr
2. Han klipper svart

Och då hoppar jag (alltså inte bara för att han har dålig smak :D ).
 

max

Dancing Queen
Spencer66 skrev:
Om man som anställd alt frisör med egen stol har råd med en Hubbe så finns två alternativ:
1. Han är ohemult dyr
2. Han klipper svart

Och då hoppar jag (alltså inte bara för att han har dålig smak :D ).
3. att han har ett stort klockintresse och har sparat ihop pengar genom att prioritera bort annat
4. att han har ett stort klockintresse och valt klocka istället för bil som folk ohämmat lånar pengar till
5. Att han som många andra lyckats skrapa ihop lite slantar genom bra bostadsaffärer

Anställda med dyr klocka/fin bil/bra boende eller annan "extravagansa" är inte automatiskt rika eller tar hutlöst betalt. Tycker att du är helt ute och cyklar på denna punkt.
Tänk på häst-tjejjer, att rida anses inte som att man är rik men kostar garanterat mångdubbelt en hublot under en 3-4årsperiod.
De flesta anställda kan dra ner på sin livsstandard (billigare boende, sämre mat, inget gymkort på sats, inte gå ut osv) och spara 2-3k per månad.
3k/mån med 3% ränta blir 190kakor på 5år, vilket du får två beggade king power för.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
max skrev:
Spencer66 skrev:
Om man som anställd alt frisör med egen stol har råd med en Hubbe så finns två alternativ:
1. Han är ohemult dyr
2. Han klipper svart

Och då hoppar jag (alltså inte bara för att han har dålig smak :D ).
3. att han har ett stort klockintresse och har sparat ihop pengar genom att prioritera bort annat
4. att han har ett stort klockintresse och valt klocka istället för bil som folk ohämmat lånar pengar till
5. Att han som många andra lyckats skrapa ihop lite slantar genom bra bostadsaffärer

Anställda med dyr klocka/fin bil/bra boende eller annan "extravagansa" är inte automatiskt rika eller tar hutlöst betalt. Tycker att du är helt ute och cyklar på denna punkt.
Tänk på häst-tjejjer, att rida anses inte som att man är rik men kostar garanterat mångdubbelt en hublot under en 3-4årsperiod.
De flesta anställda kan dra ner på sin livsstandard (billigare boende, sämre mat, inget gymkort på sats, inte gå ut osv) och spara 2-3k per månad.
3k/mån med 3% ränta blir 190kakor på 5år, vilket du får två beggade king power för.

Håller med dig på alla punkter men anser inte de är applicerbara på en Hublotägare :D
 

max

Dancing Queen
Spencer66 skrev:
Håller med dig på alla punkter men anser inte de är applicerbara på en Hublotägare :D
Du menar att hela caset faller på att en klockintresserad generellt väljer annat än hublot.... ok är beredd att hålla med dig där även om jag uppskattar att josef gör lite avstickare så man kan få klämma lite på dem ibland :lol:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Josef B skrev:
Spencer66 skrev:
Jag tror Hublot gör helt rätt i sin marknadsföring och design då de inte vänder sig mot klockintresserade utan enkom de som vill ha en statusmarkör..
-1

Håller fullständigt med att Hublot är en status- och posörklocka, en jävligt dyr sådan, men jag ser inget negativt att vara det, det är väl självklart att jag vill vara stolt över att ha en fin och dyr klocka, på samma sätt som rolexägare stoltserar med sina helguldare?! De gör helrätt i sin marknadsföring, tex samarbete med Ferrari, fotbollslaget Bayern Munchen och Manchester United, basketlaget Miami Heat, och ambassadörer som Maradona, Jet Li och Usain Bolt. Sedan har de ju som sagt tagit stora steg in i Formel 1, Polo och segling. De är verkligen på frammarsch, speciellt 2012 då de öppnade flertalet butiker i Mellanöstern, Nordamerika och Asien! Jag förstår ju självklart att Hublot är ett väldigt ungt märke som grundades 1980? och som inte har traditioner och myt som Rolex, AP och Patek.
Men att de inte vänder sig till klockintresserade håller jag inte med om! Hublot, likt andra stora märken, har modifierade 7750 i sina klockor, som de modifierar själva. 2009 så släppte de även sitt egna inhouseverk, UNICO, som de självklart uppdaterat fram tills nu och som de sätter in i flera av sina nya modeller. De vågar att vara kontroversiella i sina modeller och material, och är hela tiden i framkant när det gäller nytänkande! Gå in på http://www.hublot.com och titta på deras "Minute Repeater".
De har ju även som sagt en linje, Classic Fusion, som är tänkt att tilltala de mer "moderna konservativa" klockintresserade, lite som AP är med sin RO och ROO.

+1

Spence, klipper du dig på Hårslingan, bredvid fd Helenes Krog? Micke där har en "Hubbe", prata lite om klockan med honom :mrgreen:
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Nytt från Hublot, Geneve 2013 (vulgovarning)

max skrev:
...
Tänk på häst-tjejjer, att rida anses inte som att man är rik men kostar garanterat mångdubbelt en hublot under en 3-4årsperiod. ...

Det beror nog på vilken socialgrupp man kommer ifrån. När jag växte upp trodde de flesta runtomkring inte att det fanns barn som hade råd att rida på riktigt, bara på tv. Vi delade på en trasig fotboll och gjorde dubbar av stulna häftstift...
 

axa

Omega
Jag tror att huvudparten av de som bär vulgoklocka oavsett prisklass är posörer och wannabees.

Tror det finns många som vill stoltsera med sina klockor även bland klockintresserade.
 

Josef B

Bestraffaren
axa skrev:
Jag tror att huvudparten av de som bär vulgoklocka oavsett prisklass är posörer och wannabees.

Tror det finns många som vill stoltsera med sina klockor även bland klockintresserade.

+1

Japp, varför köper man en klocka för X antal tusen kr och inte en klocka för 129kr på Ur&Penn?
 

DrDre

Patek
Josef B skrev:
Håller fullständigt med att Hublot är en status- och posörklocka, en jävligt dyr sådan, men jag ser inget negativt att vara det, det är väl självklart att jag vill vara stolt över att ha en fin och dyr klocka, på samma sätt som rolexägare stoltserar med sina helguldare?!

De vågar att vara kontroversiella i sina modeller och material, och är hela tiden i framkant när det gäller nytänkande!

Personligen är jag inte särskilt förtjust i dem och det verkar vara av samma anledning som gör du tycker om dem, dvs de sticker ut. Vissa gillar det medan andra inte. Jag skulle inte köpa någon, men samtidigt så är det väl roligt att man kan ha olika smak? Och det är ju kul att de går sin egen väg med egna lösningar, ovanlig design etc etc.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Varför kan de inte dra skruvarna i bezeln på ett snyggt sätt.
Stör mig på det... Ser slarvigt ut.
 

max

Dancing Queen
daviden skrev:
Varför kan de inte dra skruvarna i bezeln på ett snyggt sätt.
Stör mig på det... Ser slarvigt ut.
Rent tekniskt föredrar jag hulots lösning framför AP:s, då hublots lösning fyller en funktion och AP:s sexkantiga skruv i sexkantiga hål bara är för show (eller så sätts ringen på i efterhand... har jag faktiskt inte koll på), APs lösning ser bättre ut rent estetiskt men kan som sagt reta mig på att det är så galet med sexkant i sexkant :)
Att dra skruvar snyggt då det krävs upp till ett kvarts varv för att få alla i linje blir nog inte bra ur momenthänseende, skaplig precision som skulle behövas för att få gängningen så korrekt att alla skruvar pekar inåt vid samma moment :)

Viking: Sådär skall en hublot, som jag kan förstå att man kan lägga pengar på, se ut!! Inte som dedär vulgosakerna i början av tråden :)
 
Topp