• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Hublot, Geneve 2013 (vulgovarning)

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
max skrev:
daviden skrev:
Varför kan de inte dra skruvarna i bezeln på ett snyggt sätt.
Stör mig på det... Ser slarvigt ut.
Rent tekniskt föredrar jag hulots lösning framför AP:s, då hublots lösning fyller en funktion och AP:s sexkantiga skruv i sexkantiga hål bara är för show (eller så sätts ringen på i efterhand... har jag faktiskt inte koll på), APs lösning ser bättre ut rent estetiskt.
Att dra skruvar snyggt då det krävs upp till ett kvarts varv för att få alla i linje blir nog inte bra ur momenthänseende, skaplig precision som skulle behövas för att få gängningen så korrekt att alla skruvar pekar inåt vid samma moment :)

Viking: Sådär skall en hublot, som jag kan förstå att man kan lägga pengar på, se ut!! Inte som dedär vulgosakerna i början av tråden :)
AP's skruvar går rakt igenom, hålls fast på framsidan i sina sexkantiga hål.
 

max

Dancing Queen
daviden skrev:
AP's skruvar går rakt igenom, hålls fast på framsidan i sina sexkantiga hål.
Aaah så caset/glaset eller whatever skruvas fast med skruvarna som dras exakt lika (i förhållande till centrum) och fixeras sedan av en "vridring" eller vad vi nu ska kalla den.
Det jag undrar alltså: har de någon annan funktion än den rent estetiska?

Ursäkta lite OT men tycker att detta är riktigt intressant.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
max skrev:
daviden skrev:
AP's skruvar går rakt igenom, hålls fast på framsidan i sina sexkantiga hål.
Aaah så caset/glaset eller whatever skruvas fast med skruvarna som dras exakt lika (i förhållande till centrum) och fixeras sedan av en "vridring" eller vad vi nu ska kalla den.
Det jag undrar alltså: har de någon annan funktion än den rent estetiska?

Ursäkta lite OT men tycker att detta är riktigt intressant.
Ja, de ser till att de inte snurrar runt när de dras åt. Tänk mutter+bult. De sexkantiga skruvarna skruvas fast med en hylsa på baksidan. Skruven är alltså i två delar.
Iaf. på dykaren.
 

Ajax

Omega
Re: Sv: Nytt från Hublot, Geneve 2013 (vulgovarning)

Zebran var ju en riktig styggelse :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
Topp