• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Longines

Portofino

Panerai
Kommer i stål, two tone, och helguld. Vad tycks? Själv gillar jag den skarpt!

image.jpg
 

MrJon

Cartier
Riktigt snygga dom där. Prismässigt känns det ju inte som att dom kommer ligga helt tokigt till heller.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Som sagt 42mm, jag tror att det är bra i det här fallet. Den har ju en ganska kraftig ring och för liten tavla skulle väl bara göra den ännu mer grötig.

"With a diameter of 42 mm, this chronograph houses the self-winding mechanical chronograph movement L678. The case is available in steel, in steel and rose gold cap or in 18 carats rose gold. The black or silvered dial is set with 9 applied indices coated with Super-LumiNova® and makes an elegantly contrasting background to the moonphase display. It features the 12-hour counter at 6 o'clock, the 24-hour indicator and the subdial for the seconds at 9 o'clock, as well as the 30-minute counter and the day-and-month display at 12 o'clock. The date is indicated by a half-moon central hand. Water-resistant to 5 bar, these models display a transparent case back through which its scintillating movement can be observed. These chronographs are fitted on a black alligator strap or a steel or steel and rose gold cap bracelet, all having a triple folding safety clasp."
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
TT såg ut som en jävla brudklocka, ursäkta brist på genusperspektiv. Helguldarn var cool och stål med men borde enbart ha gjorts i helguld men då tappar de kontakt med sitt kundsegment gvs..
 

Portofino

Panerai
TT såg ut som en jävla brudklocka, ursäkta brist på genusperspektiv. Helguldarn var cool och stål med men borde enbart ha gjorts i helguld men då tappar de kontakt med sitt kundsegment gvs..
Kan jag hålla med om även om det inte är helt otroligt att de även söker kontakt med ett nytt kundsegment. De flesta Longines som säljs i Sverige idag ligger kring 18-24000:- ungefär där Omega låg för 10 år sedan.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker den har lite bättre "linjer" och ser lite tunnare ut än de jag kikat på tidigare, kunde man nu bara få en med pandatavla också så skulle jag bli glad iaf
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt 42mm, jag tror att det är bra i det här fallet. Den har ju en ganska kraftig ring och för liten tavla skulle väl bara göra den ännu mer grötig.

"With a diameter of 42 mm, this chronograph houses the self-winding mechanical chronograph movement L678. The case is available in steel, in steel and rose gold cap or in 18 carats rose gold. The black or silvered dial is set with 9 applied indices coated with Super-LumiNova® and makes an elegantly contrasting background to the moonphase display. It features the 12-hour counter at 6 o'clock, the 24-hour indicator and the subdial for the seconds at 9 o'clock, as well as the 30-minute counter and the day-and-month display at 12 o'clock. The date is indicated by a half-moon central hand. Water-resistant to 5 bar, these models display a transparent case back through which its scintillating movement can be observed. These chronographs are fitted on a black alligator strap or a steel or steel and rose gold cap bracelet, all having a triple folding safety clasp."
Bra. Denna info bör ju komma i första inlägget kan man tycka.

Hade den varit lite mindre så hade jag blivit sugen på riktigt.
 
Topp