• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt Från Oris,

DB15

Panerai
Pledge Member
Oris har i sammarbete med "United States Marine Corps Reconnaissance" tagit fram en ny klocka som skall användas av deras amphibia soldater. Tydligen så är den baserad på Pro Diver klockan och inuti sitter ett "nytt" GMT verk. Tydligen så sitter det en sekundvisare klockan 9 som bara blir synlig var 5 sekund också! Hur som hälst så har jag blivit kär i denna!
Vad tycker ni? Gillar ni den?
image.jpg

Modell: Oris Force Recon GMT
Ref.no: 747 7715 7754 Set.
Omkrets: 49mm
Pris: 3800 CHF
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Gillar den. Undrar lite varför man utrustar soldater med automatiska klockor i denna prisklass dock. G-shock verkar ju vara standard i den amerikanska krigsmakten. Undrar hur mycket som är marketing i detta...
Men som sagt, snygg klocka.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Oris har i sammarbete med "United States Marine Corps Reconnaissance" tagit fram en ny klocka som skall användas av deras amphibia soldater. Tydligen så är den baserad på Pro Diver klockan och inuti sitter ett "nytt" GMT verk. Tydligen så sitter det en sekundvisare klockan 9 som bara blir synlig var 5 sekund också! Hur som hälst så har jag blivit kär i denna!
Vad tycker ni? Gillar ni den?
image.jpg

Modell: Oris Force Recon GMT
Ref.no: 747 7715 7754 Set.
Omkrets: 49mm
Pris: 3800 CHF

Cool! Dock känns 49mm lite väl (även för mig) :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jäkligt fin men 49 mm gör att jag garanterat försvinner ur gruppen "potentiella köpare"... Dessutom känns det som att den amerikanska militären knappast kommer att köra den här när det blir skarpt läge.
 

meo_swe

Audemars
Nja. Skulle man låta den vara kanske max 44 skulle det funka. Men när den är sådär dasslocksstor så funkar det intre på någon.
Eller iofs.. För ett par år sedan träffade jag en majot vid namn Green. Han var en tvp metet x två meter gigantisk svart amerikan. Han skulle nog kunna bära upp klockan. Men han var ju tyvärr us army och inte force recon:D
 
Topp