• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Rolex på Måndag?

Marhoi

Friends of KS
Official!
Skärmdump 2014-08-05 00.21.51.png
 

DrDre

Patek
Den där urtavlan som gradvis blir mörkare ska väl kopplas tills havsdjup förmodar jag, och den gröna färgen till Camerons farkost. Det gör väl, vad jag kan komma på, denna klocka till Rolex allra första Jippo-klocka. Dvs ngt som designats med en person eller särskild händelse i åtanke? Nu kommer vi nog få se Rolex Wimbledon 2015 edition snart, med gräsgrön urtavla och sekundvisare som en tennisboll. Och i collectorboxen ligger det några hårlockar från Björn Borg?
 

Thorn

Friends of KS
Hade de massa DSSD boetter som de var tvungna att bli av med på något sätt? Tavlan kan jag leva med men den gröna texten ser riktigt jävla billig ut.
 

BME

Cartier
Jag vet inte...
Vid första anblicken var känslan - va fan är det där för styggelse!?
Efter en stunds inspektion av bilderna på rolex hemsida så tänkte jag helt plötsligt att den är nog inte så tokig ändå...
Vilket snart ändrades till ursprungsreaktionen igen.
Men jag tror att mycket handlar om att iaf jag inte ser denna som en "klassisk" rolex det är lite för mkt med blå/svart o stor grön text jämfört med det jag tänker på som är SD, Sub, GMT etc.
Oavsett hur korrekt det är så är det så mina spontana tankar gick...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Den är grym, och kommer i vanlig ordning att se väldigt mycket bättre ut än vad den gör sig på bild. Tavlan är antagligen fullständigt magisk.
Ja,förmodligen bättre i verkligheten, men ändå: Tur att det finns vintage...

Satt och jämförde den med helsvarta varianten och jag kan på ngt vis tilltalas av Rolex senaste modeller med - enligt mitt tycke - knasiga färgkombinationer, som Milgaussen och platina-Daytonan. Dagens "stella", kanske?

Skulle jag handla nya DSSD? Troligen inte. För stor, redan från början, tycker jag.

A
 

David

Bödeln
Dagens "stella", kanske?

Precis, Rolex har i alla tider haft tonvis med knasiga klockor under bältet, som leopard-Daytona, Midas, is-GMT, bark-DD eller valfri Milgauss, för att inte tala om alla DJ-tavlor, så det är knappast "slutet på en era". (Eller början, för den delen.)

Skulle jag handla nya DSSD? Troligen inte. För stor, redan från början, tycker jag.
Inte jag heller, gillar inte proportionerna. Finns andra stora klockor som är väldigt mycket mer attraktiva. Däremot hade jag absolut varit intresserad av att se den nya tavlan på en Sub eller YM.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på...
Troligtvis ser den bättre ut i verkligheten, men det känns väl inte 100 vid första påseendet...
 

cab

Audemars
2-Faktor
Fortfarande rättskeptisk men ska bli kul att se live när den landar hos robban. Vem blir först med den på KS? :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Som att försöka måla läppstift på en gris. Gick väl sådär kan man tycka. De som gillade den gamla kan nog säkert lära sig gilla denna. Kul att Rolex är lite innovativa med taveldesignen även om resultatet som sagt kan diskuteras. På det stora hela så var det väl ungefär vad de flesta förväntat sig.

Synd att vi ska behöva vänta i evigheter innan Rolex uppdaterar den dyngtråkiga ståldaytonan. På med keramisk ring och återgå till simpel design med tvåfärgade subdials och daytonan lär sälja som smör..

NewPlatinumRolexDaytona2013_2.jpg
 

AgE

Omega
Börjar undra vad dom sysslar med nu faktiskt.. Hade hoppats på att man kunde lämna DSSD att dö nu när man återupplivat SD. Men istället försöker man pressa mer pengar ur den genom att göra en "edition"-variant. Visst, man kommer säkert kränga några stycken DSSD med ful grön text för 100 k, men det känns som en början på urholkning av varumärket.

Synd att vi ska behöva vänta i evigheter innan Rolex uppdaterar den dyngtråkiga ståldaytonan. På med keramisk ring och återgå till simpel design med tvåfärgade subdials och daytonan lär sälja som smör..

This. Nuvarande Daytona är ju extremt osexig jämfört med vintage.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Börjar undra vad dom sysslar med nu faktiskt.. Hade hoppats på att man kunde lämna DSSD att dö nu när man återupplivat SD. Men istället försöker man pressa mer pengar ur den genom att göra en "edition"-variant. Visst, man kommer säkert kränga några stycken DSSD med ful grön text för 100 k, men det känns som en början på urholkning av varumärket.
Som jag var inne på i början av tråden så är detta nog bara ett sätt att försöka bli av med alla gamla DSSD-boetter som man har liggandes. Så snart man blivit av med alla delar så slussas nog bägge varianterna ut ur sortimentet. Hela dipsyn är ett enormt failure för Rolex.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Som jag var inne på i början av tråden så är detta nog bara ett sätt att försöka bli av med alla gamla DSSD-boetter som man har liggandes. Så snart man blivit av med alla delar så slussas nog bägge varianterna ut ur sortimentet. Hela dipsyn är ett enormt failure för Rolex.

Ett enormt failure ur din synpunkt, eller har du info?
 
Topp