• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt, gammalt och efterlängtat!

Wi

NLA
2-Faktor
2012-10-19151024.jpg


Denna klocka impulsköptes för några år sedan och har sedan dess burits lika många gånger som fingrar finns på handen.
Det är min favoritklocka i samlingen och enligt mig en av de snyggaste klockor som existerar. Anledningen till att den inte burits har inget med att jag är rädd om den, utan mer att den inte passar mig speciellt bra. Jag är ingen guldkille, iaf inte till vardags. Har därför länge suktat efter en identisk Genéve fast i silver, cleant och bra till vardags! Jag har sökt länge på olika håll, men inte hittat något..tills nu!!

ebayade och hittade en auktion långt hemifrån, Filippinerna för att vara mer precis. Kommunikationen med säljaren var förjävlig men jag bestämde mig för att köra hårt på denna och chansa. 4 dagar senare hämtades klockan på posten! 4 dagar!!

Är otroligt nöjd med klockan, riktigt fint skick, kanterna är inte slitna och tavlan är underbar! Håller tiden bra gör den med och på insidan finns ett omega-verk =)

Till bilderna:

2012-11-08135054.jpg

KGrHqNHJFYFBsStjOtNBQhKm80c1w60_57-2.jpg

KGrHqZHJEEFBnVjdNpBQhKmf7y-Q60_57.jpg

KGrHqJHJEsFBedvq9dBQhKn8mq3g60_57.jpg


obligatorisk wristshot!
2012-11-08100205.jpg


Sjukt nöjd, vad tycks?
 

Ricrob

Patek
Den får lätt en rejäl tumme upp från mig! Gillar den kantiga men cleana designen och de breda luggarna. Lite oysterquartz över den. Coolt att du har en stål och en guld, grattis!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tackar grapps!
Jo visst påminner den mycket om oysterquartzen, hade gärna velat pilla på en sådan irl tsm med min klocka för att se likheterna. Jag tycker även att den kantiga designen, främst vid luggarna påminner mycket om den kantiga design som man hittar hos royal oaken, iwc ingenieur och vacheron overseas..Gillar det stuket!

Storleken är på 35mm och från lugg till lugg är det 23mm, ska därför försöka modda ett brunt 22mm läderband..leka lite med rakbladet..Har annars inte hittat några band som kan funka.

Säg till om någon har tips!
 

Snårtas

Rolex
Kul, grattis! Rätt otroligt att man kan handla med någon på andra sidan jordklotet och ha grejerna i brevlådan på fyra dagar!
 
Topp