• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt glas samt service Junghans från sent 50-tal

Gozoo

Breitling
Hej,

Jag har sökt på forumet efter tips om var jag kan reparera och serva ett armbandsur tillverkat av Junghans, troligtvis sent 50-tal, men inte hittat något (bäst att skriva det med tanke på reaktion jag fick på tidigare ämne jag startade).

Jag har även tittat på Junghans hemsida men de har inga, i vart fall auktoriserade, återförsäljare i Sverige.

Därför ställer jag nu nu frågan till er, är det någon som har tips om var jag kan få nytt glas och service på min klocka? (Gärna i närheten av Göteborg, men jag kan även tänka mig att sända den till rätt ställe) Den är ärvd av min morfar som fick den från sin arbetsgivare när han pensionerades. Själv fick jag den när jag konfirmerades en gång för länge sen. Därför vore det roligt att få den i fullt fungerande skick för att användas ibland, kanske främst vid släktsammankomster.

Tack på förhand!
 

barnefko

Omega
Jag föreslår ett pm till Mcgyver. Han är fantastiskt och kan en hel del om vintageklockor. Omhan inte kan själv så vet han säkert vart du kan vända dig


Mvh
 
Topp