• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt hem för en Legend

Har ända sedan jag fick upp ögonen för vintage Omegor haft denna klocka på min topplista. Priserna har dragit iväg men när detta ex. dök upp var det bara att slå till. Det som avgjorde att det blev denna var skicket, att det var en MkII och alla papper och tillbehör som medföljde (mycket ovanligt när det gäller en Ploprof)
Jag vill tacka Mats B för en smidig och mycket trevlig affär. Även tack till Jensab som förmedlade kontakten.

Ploprof-73.JPG



Till skillnad från många andra föredrar jag MkII och älskar hur den blåare nyansen bryter mot den oranga minutvisare. Här är de papper och tillbehör som medföljde (bilder lånade av Mats):

Ploprof17.jpg


Ploprof18.jpg



Ploprof19.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till den enda riktiga "håll-käften-klockan"! Finns inte tillräckligt med bra ord för att beskriva hur överdjävligt coola de där vintage plopparna är :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Stort grattis tokyo tapes. Om du bara visste hur många gånger jag har tänkt att klippa den där! Om du någon gång ska sälja så vill jag gärna ha första tjing!

Njut nu av en grym klocka :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Stort grattis och vad kul att du slog till!
Jag har provat den såååå många gånger och funderat fram och tillbaka på köp och byten.
Min grundtanke är att jag inte klickar helt med modellen men det kommer jag få ångra längre
fram. Det är 1 som är säkert.
/j
 

Pope

Cartier
Ploppen är en sån där klocka som jag haft svårt för. Tyckte den var klumpig, kantig och allmänt för mycket. MEN en av de klockor som växt för mig otroligt mycket. Den är ju bara en av de tuffaste jävlarna som finns (typ klockornas Lemmy Kilmister). :)

Stort Grattis till en hårding!
 
Topp