• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt Hodinkee Talking watches med Howie Kendrick 160811

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Trevligt avsnitt. Skönt med en stenrik sportstjärna som handlat vintage själv istället för att lasta ett par millar med Eric Ku eller Andrew Shear för att köpa sig en perfekt samling. Klockorna är av varierande kvalitet men man ser hur happy han är med dem. Gillar skarpt.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
En samling i min smak, fina vintagepjäser varvat med några nyare klockor. Och den obligatoriska guldrollen, även om jag inte hade valt just YMII :cigar:

Var det en Bronzo han hade på handleden? Såg jävligt fin ut!

Borde ha varit denna? Från hans insta
image.png
 

Peppo

Omega
Fina klockor, kanske inte de mest spännande förvisso, men riktigt bra avsnitt ändå.
Äntligen. Tycker det varit många trista på sistone. Men fan jag har svårt för Ben. Tråkigare lirare får man leta efter.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Bra avsnitt, skön snubbe. Ett av de bättre avsnitten på mycket länge, kanske till och med ett av de bästa hittills. Är det nu talking watches rycker upp sig? Håller tummarna.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt avsnitt! Jag tyckte T-Omegan var svincool men synd att man inte fick se baklocket. Jag tyckte för övrigt han såg ut att bära upp YMIIan bra, mycket bättre än vad jag själv någonsin skulle kunna göra.
 

Whedda

Rolex
Trevligt avsnitt. Skönt med en stenrik sportstjärna som handlat vintage själv istället för att lasta ett par millar med Eric Ku eller Andrew Shear för att köpa sig en perfekt samling. Klockorna är av varierande kvalitet men man ser hur happy han är med dem. Gillar skarpt.

Förstår vad du menar även om jag tror att det fortfarande går tusen isade AP på varje Vintage Rolex i amerikanska idrottsvärlden. Har man inte ett eget intresse utan vill ha andras bekräftelse har alltid nytt mer igenkänningsfaktor.

Sen hade jag själv inte bangat om man haft ett par miljoner att slänga på Ku eller Shear tillsammans med en tokspecad önskelista.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Förstår vad du menar även om jag tror att det fortfarande går tusen isade AP på varje Vintage Rolex i amerikanska idrottsvärlden. Har man inte ett eget intresse utan vill ha andras bekräftelse har alltid nytt mer igenkänningsfaktor.

Sen hade jag själv inte bangat om man haft ett par miljoner på Ku eller Shear tillsammans med en mumsig önskelista.
Självklart. Menade bara att det var kul att han verkar vara intresserad och inte bara gjorde det enkelt för sig. Inbillar mig att han successivt kommer att jobba sig upp i kvalitet som vilken driven hobbysamlare som helst. Det känns roligare än någon som vaknar en onsdag och kommer ihåg att han hörde något om vintage-rollar på förra festen och därför köper på sig en toppsamling samma månad.

Sen är det väl en viss skillnad att han kommer att ha råd om han väl börjar intressera sig för perfekta bigcrowns och newmans men jag gillar det. Bra avsnitt och skön kille.
 

Whedda

Rolex
Självklart. Menade bara att det var kul att han verkar vara intresserad och inte bara gjorde det enkelt för sig. Inbillar mig att han successivt kommer att jobba sig upp i kvalitet som vilken driven hobbysamlare som helst. Det känns roligare än någon som vaknar en onsdag och kommer ihåg att han hörde något om vintage-rollar på förra festen och därför köper på sig en toppsamling samma månad.

Sen är det väl en viss skillnad att han kommer att ha råd om han väl börjar intressera sig för perfekta bigcrowns och newmans men jag gillar det. Bra avsnitt och skön kille.

Håller med på alla punkter.
 

månljus

Panerai
Trevligt avsnitt. Skönt med en stenrik sportstjärna som handlat vintage själv istället för att lasta ett par millar med Eric Ku eller Andrew Shear för att köpa sig en perfekt samling. Klockorna är av varierande kvalitet men man ser hur happy han är med dem. Gillar skarpt.
Har du något exempel på någon som gjort så?
 
Topp