• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt Hodinkee Talking watches med Howie Kendrick 160811

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har du något exempel på någon som gjort så?
Nä. Inte direkt men det är väl inte långsökt att någon kunna skulle göra så om man har gott om pengar. Howie verkar vara genuint intresserad av sköna klockor även om kvalitén är rätt average. Iaf om man ser det till att han är god för 100MSEK+.

Det finns exempel på nyrikt folk som litat blint på handlare. Tex denna energidrycksmiljonär:
http://www.onthedash.com/docs/Bikoff_v_Dowling.pdf


Gällande John Mayer så är han en flitig, kunnig samlare som sysslat med vintage långt mycket längre än det varit hett. Sen att han också lurades av en handlare är en annan sak men han är kunnig som få och har en imponerande samling.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Nä. Inte direkt men det är väl inte långsökt att någon kunna skulle göra så om man har gott om pengar. Howie verkar vara genuint intresserad av sköna klockor även om kvalitén är rätt average. Iaf om man ser det till att han är god för 100MSEK+.

Det finns exempel på nyrikt folk som litat blint på handlare. Tex denna energidrycksmiljonär:
http://www.onthedash.com/docs/Bikoff_v_Dowling.pdf


Gällande John Mayer så är han en flitig, kunnig samlare som sysslat med vintage långt mycket längre än det varit hett. Sen att han också lurades av en handlare är en annan sak men han är kunnig som få och har en imponerande samling.

Yikes! Inga små differenser mellan försäljningspris och faktiskt värde.
Snacka om att bara strö pengar kring sig. Även om det handlar om ovanliga klockor så hade det väl inte krävt särskilt mycket engagemang för att kontrollera så att allting var hyfsat rätt?

OnT.
Faktiskt det första Talking Watches jag sett (hädelse?). Någonsin.
Gillade dock vad jag såg, så det får nog bli att bränna av ett par avsnitt till för att verkligen bedöma.

Angående baseball-tjommen så framstår han verkligen som supersympatisk.
Tycker för övrigt att det är en rätt rimlig samling att ha, om man nu är god för 100MSEK+.
Man kan ju vara intresserad av klockor utan att köpa 3 st RM och ha en tredjedel av sin förmögenhet i klockor.

Breitlingen är verkligen föööör läcker!
Hade inte haft några som helst problem att ha denna runt handleden.
 

Oew

Rolex
Grymt bra avsnitt, man ser verkligen att han har ett genuint intresse och tycker mig även se att Ben lyser upp när han ser klockor och hör honom prata om "Tool-watches"
Den här Deep Sea Alarm skulle jag göra mycket för...
untitled.png
 

månljus

Panerai
Nä. Inte direkt men det är väl inte långsökt att någon kunna skulle göra så om man har gott om pengar. Howie verkar vara genuint intresserad av sköna klockor även om kvalitén är rätt average. Iaf om man ser det till att han är god för 100MSEK+.

Det finns exempel på nyrikt folk som litat blint på handlare. Tex denna energidrycksmiljonär:
http://www.onthedash.com/docs/Bikoff_v_Dowling.pdf


Gällande John Mayer så är han en flitig, kunnig samlare som sysslat med vintage långt mycket längre än det varit hett. Sen att han också lurades av en handlare är en annan sak men han är kunnig som få och har en imponerande samling.
Kan hålla med dig i att det inte alls är långsökt, tänkte mer om du syftade på någon specifik. Intressant läsning, tack för det! Nu fick du mig att bli nyfiken på Mayer-affären istället, får googla senare. :cigar:
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tänkte väl mest på skicket på klockorna snarare än själva innehållet. :)

Ja, jag kan väl delvis hålla med dig där.
Samtidigt kan jag tycka att det är lite sympatiskt. Tänker att han gått in hos en handlare (alt. kollat igenom nån auktionslista) och hittat något han gillat. Istället för att jaga det perfekta exet av just den ref:en så har han köpt där och då.
Men på sikt får vi väl anta att kvalitén på samlingen kommer att öka.

Hans SuperOcean var dock rejält mycket finare än den (enda) som finns på C24.
 

Mattan

Panerai
Mkt bra, sympatisk snubbe och trevliga klockor. Ungefär så jag hade velat se min samling se ut, minus ym2 kanske...
 
Tror han tänker på Mayer

Har ingen koll men den första som dök upp i huvudet var Mayer. Sen tänkte jag att @Per verkade vara inne på just sportstjärnor. Men han har gjort så alltså? Har som sagt ingen koll utan blev bara nyfiken. Känns rätt tråkigt hur som helst.

Tror vi underskattar Mayer om vi utgår ifrån att han bara bett någon handlare köpa ihop en perfekt samling till honom,
men jag lär ju vara partisk i frågan :rolleyes:
 

månljus

Panerai
Tror vi underskattar Mayer om vi utgår ifrån att han bara bett någon handlare köpa ihop en perfekt samling till honom,
men jag lär ju vara partisk i frågan :rolleyes:
Kan bara svara för mig själv men jag utgick inte från det. Kom bara att tänka på honom då han fått annan kritik förut, för vad minns jag inte riktigt. Men om du läser Pers inlägg högre upp så kan du läsa att han verkar kunnig och genuint intresserad. Var absolut inte meningen att såra dig Mr Mayer!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Skojigt avsnitt - ett sv de bättre på länge!

Rolig samling som vem som helst, i princip, med lite intresse skulle kunnat plocka ihop! Han hade tom. samma gral som mig!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymt bra avsnitt, man ser verkligen att han har ett genuint intresse och tycker mig även se att Ben lyser upp när han ser klockor och hör honom prata om "Tool-watches"
Den här Deep Sea Alarm skulle jag göra mycket för...
untitled.png
Synd att man är några år för sent ute med att hoppa på den modellen.
 
  • Like
Reactions: Oew

sjobbe

Cartier
Tyckte det var ett av de bättre avsnitten. Riktigt skön snubbe för övrigt som verkligen verkar ha intresse.
 
Topp