• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt i lådan

Hardy

Thug
Jag har länge varit på jakt efter en lite sportigare vintageklocka.
Först vart jag fast inställd på en kronograf, gärna från Heuers 50tal.

Men ju mer jag skannade av internets otroliga klockjungel så insåg jag att de riktigt fina exemplaren var väl över budet och de billigare ville ja inte ha... som vanligt alltså.

jag började istället att kolla på en rad olika vintagedykare, ännu en jungel....
Först var det Omega SM300 som jag sökte efter, men jävlar vad med franken och hopplock det finns under den kategorin. istället började jag leta efter en äldre tudorflinga. som vanligt var det jag ville ha väl över budget och alla annat med utbytta tavlor eller överpolerade.

nu till mitt val.
Av ren slump ramlade jag in på en annons som satt som en knytnäve i solarplexus.
Jag föll platt för denna skönhet.








En riktigt "välanvänd" Omega Sm120 166,00027 från 1967 med den underbara 565 kalibern.
usch så fin den är! USCH!

dock finns det en baksida..
är länken reko? känns väldigt ruckig




har för mig att den såldes på tropic. och att den tillhörande länken var 1098 eller 1099.
kom gärna med info om ni har någon sådan.

tack för titten :)

edit
trevlig info
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Cool, grattis! Lite annorlunda val av vintage Omegadykare, vilket gör den ännu fränare. Härligt när det känns rätt i solarplexus :) Ös på med lite fler bilder och gärna ett eller flera wristshots, tack!
 
Topp