• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt i Norrland

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Kollade mina PM till folk och såg att det var ungefär ett år sedan jag började leta efter en sån här. RicVin sålde inte sin oavsett om man frågade flera gånger. :)
Likaså Jocke och många fler vägrade släppa ifrån sina och när jag läste Vnagenius inlägg om hans sökande och att dom var svåra att hitta så blev jag lite uppgiven.

Men i fjärde andningen när jag dammsugade internet en natt så dök den upp. Krossade spargrisen och slog till.
Min efterlängtade Steelfish!

I paketet kom boxar och lådor, ytterboxar, innerboxar, papper och cert, taggar och manualer och allt förbannat som brukar få detta forums medlemmar att studsa på hörntänderna.

Rafsade allt tjafs åt sidan och fokuserade på pudelns kärna istället.

Skicket då? Ja...... Som det brukar vara när det är oanvänt. :)

Äntligen fick jag den!!
Enda fundering jag haft är angående ett litet glapp i vridringen, som jag frågade om här igår, men men.











Tillsammans med sin svarta kompis



Jag föreställer mig att dessa inte är jätteenkla att hitta i NOS, och det är nästan så att luften gick ur mig när uppdraget nu är slutfört. Vi har väl något fel i huvudet som håller på såhär.

Trevlig lördag mina herrar!

//Mats
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt par, och grattis till den vittavlade dykare! Min liknande uppsättning hälsar :)
IMG_9530_zps6695c99c.jpg


/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Grattis, en svart stålfisk på gummi är nog den bratten jag vill ha mest just nu...


Ja, det är en grym kombo. Jag gick på den ljusaste eftersom min Divemaster är så mörk. Dessa märker jag nu, är otroligt lika i finish och byggkvalite. Bra jobbat Victorinox eller fy Breitling, Jag vet inte :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis igen! Det ska bli jävligt skönt att slippa tjatet...;-) Jag ska kolla min vridring idag återkommer även min glappar.
Den ljusa tavlan är riktigt fin. Det var en sån jag letade efter när det begav sig men hittade ingen:-/ Men som ni vet är jag ganska nöjd med min svarta..:) Här kommer en bild för dig masterkiller

D83A2831-9E26-46BF-AEC6-FDD3660180A9-11439-000006A6E9C1E948_zps3f926c21.jpg
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Grym klocka!
Vad gäller lite glapp i vridringen så är det samma på min. Inte mycket men lite om man rycker lite i sidled.
Hur som helst, stort grattis!
Jag funderar på bandalternativ till min vita och tror att ett lite grövre brunt skulle funka bra, vad kommer du köra för alternativ till länken?
lXNm9yt.jpg

Min säger god förmiddag!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Grym klocka!
Vad gäller lite glapp i vridringen så är det samma på min. Inte mycket men lite om man rycker lite i sidled.
Hur som helst, stort grattis!
Jag funderar på bandalternativ till min vita och tror att ett lite grövre brunt skulle funka bra, vad kommer du köra för alternativ till länken?
lXNm9yt.jpg

Min säger god förmiddag!


Blir nog ett mörkbrunt Liberty och något gummi. Sett bilder med brunt Liberty och tycker det var skitsnyggt!
 
Topp