• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt inköp, åsikter

Hej Alla
Slänger ut lite funderingar då man normalt sett får många bra vinklar från rutinerade klockrävar.
Jag är en relativt ny klockentusiast och har införskaffat två st klockor de senaste två åren. Den ena är en Omega Seamaster ( 2014) med svart urtavla och den andra är en Frederique Constant Vintage Rally (2014). Jag är nu i begrepp att införskaffa en klocka till att komplettera med och har sneglat lite på antingen en Breitling SuperOcean Heritage 46 , Omega Speedmaster (Moon watch) eller en omega aqua Terra. Tänkte köpa begagnat och lägga runt 20K . Vilken hade ni föredragit och finns det något ur man kanske missat för angiven prislapp som man kanske skulle överväga?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Speedyn är en klassiker som redan sagts, funkar alltid och är väldigt mångsidig. Annars är ju Aqua terra en grym klocka, men då främst den senaste modellen i mitt tycke med teakurtavla. Undvik Breitling.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Ja gillar Breitlingen skarpt. En fråga bara, de andra är väl rätt mycket mindre så är inte Heritage 42 mer jämförbart.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har sagt det förut och jag säger det igen. För runt 20 k är denna min absoluta favorit:

02.0755_2.jpg


02.084_1.jpg

Annars hade jag köpt:
tudor-black-bay-15.jpg
 

Calfen

Panerai
Tycker att breitlingen skulle passa bäst i din samling! Då du redan har en krono och en bezel dykare! Samt äger en klocka av omega sedan innan :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Har haft några moon och några soh bägge trevliga ur. Ska du en 46a soh så ska du ha en handled som kan bära upp ett så pass stort ur.
Svårt val.
 

jabla

Sarlacc
SOH är den snyggaste Bratten som släppts på senare tid men som andra redan påpekat kör på 42mm.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Med tanke på de andra du har så skulle jag säga Speedy men annars är jag svag för Aqua Terra, mycket stiliga klockor som fortfarande är sportiga!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Speedmaster är riktigt cool, men eftersom du redan har en omega hade jag absolut satsat på en Rolex datejust 1603.
Då får du en ganska wide range på din samling.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ett alternativ är ju att göra sig av med seamastern (eftersom den är så vanlig att den blir tråkig) och klippa en speedmaster OCH en Rolex datejust.
 
mmm, det var ju en kreativ variant. Håller med om att den är vanlig. Är dock lite fäst vid den då det är den första "riktiga klocka" som jag skaffat
 
Topp