• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt klockmärke, Hirwill Watches

falten

Cartier
Hej!

Skulle vilja tipsa om en nära kompis klockprojekt som han tillsammans med sin syster håller på med.
En trevlig klocka som jag fått tillfälle att se i verkligheten. De har för tillfället en kickstarter på detta
och som kommer gå ut om 50 timmar, de kommer behöva få hjälp för att dra in den sista delen så att
projektet går i lås.

https://www.kickstarter.com/projects/1644913237/hirwill-watches-watches-inspired-by-nature

Har inga Egna intressen i detta utan mer som ett tips om en trevlig klocka som det vore roligt om den
kom ut i produktion ! Har själv lagt order på ett ex...


Med vänliga hälsningar
 
H

Hysteria

Guest
Givetvis kul att din kompis och hans syrra vågar satsa på eget. Men det här med att sitta i 30 sekunder och se nån trött film på natur innan man får se en lågupplöst klocka, asså.. Det kanske är en Kickstarter grej men kommer nog aldrig förstå grejen.
 

Jax

Cartier
Av inledningen på filmen kunde man tro att det var reklam för konstgödsel. Klockan som ändock bör ha huvudrollen fick endast agera statist. Tror inte en sån här film väcker något ha-begär hos någon klockintresserad. Dessutom finns nu en uppsjö av micromärken. För att lyckas måste man nog profilera sig ordentligt och ha en produkt som inte drunknar i flödet. Men visst, det är kul att någon försöker.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Givetvis kul att din kompis och hans syrra vågar satsa på eget. Men det här med att sitta i 30 sekunder och se nån trött film på natur innan man får se en lågupplöst klocka, asså.. Det kanske är en Kickstarter grej men kommer nog aldrig förstå grejen.

Om jag har förstått det rätt så kommer klockan inte produceras om man inte når 100% av pengarna? Extremt märkligt att lansera en produkt som man inte ens själv tror så pass mycket på att man på egen hand slantar in resterande 30'.

@falten då du känner personerna bakom, finns det ett klockintresse eller är det bara ett försök att bli nästa DW? Det är inte första gången det är svensk kickstarter-klocka som är inspirerad av naturen utan att man på något sätt märker det. Det var väl skärgårdsöar i något annat projekt om jag inte minns fel.

Edit: Jäklar vad neggo jag låter, men tycker bara att det är så märkligt med alla dessa försök att sälja klockor med annat än själva klockorna i fokus.
 
Senast ändrad:

Cliff

Panerai
2-Faktor
Jag tror detta blir en världssuccé och större än DW, även om dom själva inte är ute efter detta.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Grymt att det går att köpa mesh-länken löst för 200 kronor. Det har tagit emot att betala 30 på Ebay, men nu känns den tillräckligt exklusiv.
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Visst kanske filmen var lite för mycket men läser man om projektet så är de lite ödmjukast. Gillar designen. Inte helt enligt DW-standard 1.0.
Kommer dock inte köpa själv...
 

Chad

Rolex
Hittar inte ens bild på klockan. Är jag efterbliven eller kampanjen usel?

Notera att jag tog mig igenom filmen och sen spenderade ca 30 sec innan jag gav upp.

Edit: Man var tydligen tvungen att vara lite halvsmart för att hitta bild. --> campaign.

Gillar inte klockan alls. Bandhornen är alldeles för långa och för mycket skit på tavlan. Sen är mesh på en sån där rackare en riktigt hemsk ide.
 
Senast ändrad:

falten

Cartier
Om jag har förstått det rätt så kommer klockan inte produceras om man inte når 100% av pengarna? Extremt märkligt att lansera en produkt som man inte ens själv tror så pass mycket på att man på egen hand slantar in resterande 30'.

@falten då du känner personerna bakom, finns det ett klockintresse eller är det bara ett försök att bli nästa DW? Det är inte första gången det är svensk kickstarter-klocka som är inspirerad av naturen utan att man på något sätt märker det. Det var väl skärgårdsöar i något annat projekt om jag inte minns fel.

Edit: Jäklar vad neggo jag låter, men tycker bara att det är så märkligt med alla dessa försök att sälja klockor med annat än själva klockorna i fokus.

Hej,

Givetvis finns ett klockintresse. Han har jobbat mycket med design i 3Dprogram och tagit fram några prototyper så en färdig produktionsmall finns tillgänglig för skarp tillverkning. Lyckad design i mitt tycke! Som jag förstår det hela så blir det endast av om 100% uppnås. Tanken är att utveckla sig vidare om det första projektet går i lås, där en mekanisk variant ligger när till hands.

Man ska börja någonstans och är imponerad vad de åstadkommit av egen drivkraft och entusiasm. Att våga följa sina drömmar och idéer...
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Tycker att tavlan och kronan är rätt lyckade. Men inte de långa luggarna. Skulle dock inte köpa
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hej,

Givetvis finns ett klockintresse. Han har jobbat mycket med design i 3Dprogram och tagit fram några prototyper så en färdig produktionsmall finns tillgänglig för skarp tillverkning. Lyckad design i mitt tycke! Som jag förstår det hela så blir det endast av om 100% uppnås. Tanken är att utveckla sig vidare om det första projektet går i lås, där en mekanisk variant ligger när till hands.

Man ska börja någonstans och är imponerad vad de åstadkommit av egen drivkraft och entusiasm. Att våga följa sina drömmar och idéer...

Men det är exakt det som jag inte förstår. Om man hade vågat/velat följa sina drömmar förstår jag inte varför man inte själv kan täcka upp resterande, eller ännu hellre gått till banken och presenterat en affärsplan. Jag blir provocerad över tillvägagångssättet, men jag antar att det säkert beror på att jag är gammal :)

Jag tycker att designen är lyckad, sekundindex är fiffigt och logotypen är väldigt bra placerad. Kul också att de har valt att gå på 38mm. Det är nog därför jag också blir så brydd över pratet att man hämtat inspiration av skogar, berg och sjöar. Jag tror tyvärr att det får fel effekt, att det gör att man inte orkar läsa vidare istället för att fånga intresse. Videon har samma effekt. Det är helt ok om man heter Patek, Rolex eller Tudor att ha reklamfilmer på flera minuter utan att visa klockan man gör reklam för, men för ett kickstarterföretag är det helt avgörande att presentera klockan på ett så tydligt och inbjudande sätt som möjligt.

Sälj klockan med klockan i fokus är mitt tips....den är bra nog för det i det segment där den är tänkt att husera.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
"Although located in the cities of Stockholm and Gothenburg, we take a large amount of inspiration from the nature surrounding the place where we grew up. A place with forests, lakes and mountains right in our own backyard."

Menar ni att ni hämtat inspiration från naturen i GBG och Sthlm?
Vilka berg skulle det vara? Ramberget?
Skogar? Slottskogen? Eller menar ni brunnsparken kanske?

Var utöver detta finns kopplingen till naturen?
 

sharetracker

Cartier
"Although located in the cities of Stockholm and Gothenburg, we take a large amount of inspiration from the nature surrounding the place where we grew up. A place with forests, lakes and mountains right in our own backyard."

Menar ni att ni hämtat inspiration från naturen i GBG och Sthlm?
Vilka berg skulle det vara? Ramberget?
Skogar? Slottskogen? Eller menar ni brunnsparken kanske?

Var utöver detta finns kopplingen till naturen?
Du får nog läsa vad de skrivit en gång till. De är lokaliserade i Gbg och Sthlm. "Inspirationen" är hämtad från den plats de växte upp. Inte nödvändigtvis Gbg och Sthlm med andra ord. Så ditt försök att göra dig lustig gick sådär... Hur som, jag gillar urtavlan. Men det är väl också allt. Lycka till ändå!
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Du får nog läsa vad de skrivit en gång till. De är lokaliserade i Gbg och Sthlm. "Inspirationen" är hämtad från den plats de växte upp. Inte nödvändigtvis Gbg och Sthlm med andra ord. Så ditt försök att göra dig lustig gick sådär... Hur som, jag gillar urtavlan. Men det är väl också allt. Lycka till ändå!
Jo det var en medveten feltolkning ;)
 

mouqvist

Rolex
Trodde själv på någon müsli reklam först... fina bilder dock
Inget gör mig i all fall, fattar inte designen på tavlan.
Står inget om hur vattentät klockan är, jag antar max 30m?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det hade varit kul om det kunde komma någon snygg kickstarter-klocka med stållänk. Tror aldrig jag sett någon, alla använder samma boett.
(Nej, mesh räknas inte).

Edit: OK, boetten kanske vara lite annorlunda ändå. Men ändå inte. Nej för min del.
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Om jag har förstått det rätt så kommer klockan inte produceras om man inte når 100% av pengarna? Extremt märkligt att lansera en produkt som man inte ens själv tror så pass mycket på att man på egen hand slantar in resterande 30'.

@falten då du känner personerna bakom, finns det ett klockintresse eller är det bara ett försök att bli nästa DW? Det är inte första gången det är svensk kickstarter-klocka som är inspirerad av naturen utan att man på något sätt märker det. Det var väl skärgårdsöar i något annat projekt om jag inte minns fel.

Edit: Jäklar vad neggo jag låter, men tycker bara att det är så märkligt med alla dessa försök att sälja klockor med annat än själva klockorna i fokus.
Det handlar inte om några 30' som fattas. Det där är ju vad de hoppas sälja klockorna för. Med ett försäljningspris på 160' för klockorna i Kickstarterkampanjen, och order på 128' så måste ju tillverkningen vara finansierad med råge. Det här handlar inte bara om att inte ta någon risk själv. Det handlar om att de inte vill göra något av det här om de inte vid lanseringen gör en så stor vinst som de i förväg själva bestämt att livet är skyldigt dem.

Vidare så vill jag ifrågasätta det påstådda klockintresset. Hade det funnits i verkligheten hade de valt något annat än ett Miyotaverk för 20 kronor.
 
Senast ändrad:

Ola G

Cartier
Gillar designen och hade nog övervägt att köpa en om de hade erbjudit den med ett manuellt urverk i boetten.
OM den hade blivit använd är dock en helt annan fråga
Med vänlig hälsning
Ola G
 
Topp