• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt - Le Jour - 2000 inläggsklockan

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Här är klockan som skulle förgylla mitt inlägg no 2000 men posten ville annat.

Idag kom den iallafall. Slet upp paketet redan på ICA :)

Bilder direkt, inget tjafs.













Jo bilder får vi vänta på tydligen. "Upload fail" säger Tapatalk idag igen.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Vaf-n, jag som älskar Le Jour!

629BCC4D-678A-4C2B-B3BD-767FFC10188E-1199-000001D582FEEA98_zps722c8a8c.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tack grabbs :) Valjoux 7750 sitter i. Den lille rackaren har tickat på alldeles klockrent under nattan.

Såg ni förresten att jag har en instruktionsbok till den också :)
 

DrDre

Patek
Jäkligt cool modell, grattis!

Finns ju under massor av olika namn som Heuer, Porsche Design och även med olika finish. Om det vore min skulle jag valt ett svart racingarmband. Det är en klassisk 70-tals racingklocka som man på den tiden bar med klassika bilhandskar, dvs sådana där tunna med hål i för att få bättre grepp om bakelitratten.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Provade svart racing men blev inte nöjd alls. Bandstiften sitter lågt på boetten så det ser ut som att bandet sitter under klockan, typ. Fetare handleder skulle nog fixa detta snyggare.

amujupeb.jpg


tyvedyde.jpg


y4enene7.jpg


Med Nato blir helheten mer rätt tycker jag.

5usyva5e.jpg
 

_jonte

Patek
Tror den hade passat grymt på ett sånt här band i svart eller grönt. Det är ett Hadley-Roma MS849 i canvas.
3e9e7ynu.jpg
 
Topp