• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt märke kanske för nästa år Rossling&Co

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej Alla,

Varit i kontakt med Rossling&Co från Canada om att få sälja deras nya automat dress ur i Sverige nästa år.
Klockan kommer hamna strax under 4000 i Sverige med miyota 9015 verk och Safirglas.

Här kommer lite bilder och specs så får vi se vad ni tycker ? Snygg eller bara skit ;).

ITAnano Carbon klockor som jag skrev om innan kommer i Jan-Feb och kommer testas på Forumet.
Dessa kommer ha en egen Hemsida / Webbutik ITAnano.se men följ gärna så länge på Instagram ITAnano_se

Ok nu kör vi :) / Mathias

Specifications
Case Diameter: 40 mm
Case Thickness: 9 mm
Lug/Strap Width: 20mm
Drilled Lugs (easy strap changes)
Sapphire Crystal (scratch resistant)
Solid Stainless Steel 316L Case and Caseback
Japanese Miyota Cal. 9015 Automatic Movement
5 ATM (50 m) Water Resistance
Lacquered wood presentation box

DSCF9318_1024x1024.jpg
1b3b9820b2c70fd8182ac20b8a450727_large.jpg
190d7ed48e8e2c01082c57d02d9b3de3_large.jpg
41e4a2b1f7aa4b93e0f98950f58b3c3f_large.jpg
c20892c1545ef31102cd61c658f5ddb4_large.jpg
fc198767a1f554d3ccce592bb2d79ff1_large.jpg
8005299ca3097814405e3a9678de2111_large.jpg

37152f80384015c8fff53e551ed87755_large.jpg
 

Bassman

Friends of KS
Den har en design som jag gillar, ren och enkel.
Baksidan ser däremot lite lustig ut med sitt lilla lock.
Problemet med denna klocka är väl att det redan existerar nästan identiska redan.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Snygg, enkel, imponerande tunn. Men som alla säger så känns allt igen i en annan modell. Tänker även på Daniel Wellington när jag ser klockan. Det är både positivt och negativt.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor

Asplund

Patek
2-Faktor
Du får en Jaeger för 60, så kan inte i mina vildaste fantasier se vilket stolpskott som skulle köpa en Nomos för 8.


Jävlar vilken dålig jämförelse... Klockan i denna tråd är i stort sätt en kopia på en Nomos med ett miyota verk till skillnad från Nomos In-house verk. Att jämföra dessa är för mig inget konstigt, JLC har dock inget i diskussionen att göra.
 

Isodor

Audemars
Orka dryg-attityden från vissa som svarar.

Kul tillskott, gillart.

Kul att se sedan när någon provar IRL och kan ge ett omdöme. Ligger de i den prisklassen så kan nog många människor tänka sig något liknande.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Fast på hemsidan verkar dom billigaste ligga på 1400 EUR om det ska vara liknade som den modellen, vissa på 2200 EUR, kolla Tangente och Tangomat...

http://www.nomos-store.com/Uhren/Mo...tikaufzug/Tangomat-Datum-Saphirglasboden.html

http://www.nomos-store.com/Uhren/Mo...aufzug/Tangente-38-Datum-Saphirglasboden.html


Nomos har högre priser än om du köper från fristående butik, som sagt det var nästan ett år sedan jag var väldigt nära köp.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Och så här 1 timme senare och jag fått mitt morgonkaffe kan jag tycka att min post var onödigt otrevlig. Min syn på saken står dock fast. För mig är detta en Steinhart med annat namn och tycker således 4 k är dyrt. Jag hoppas du tar in dem och att folket som köper dem lever lyckliga i alla sina dagar :)
 
Topp