• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt märke reverie watches, vad tycks?

DB15

Panerai
Pledge Member
Snubblade in på deras instagram konto här om dagen. Vad tycks?
4717122_orig.png


4341015_orig.jpeg

45mm med safir och automatverk pris ca 370 usd om jag inte minns helt fel.
Mer info finns i hemsidan :)
http://www.reveriewatches.com/
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Coola tavlor men utöver det inget wow, tycker även att subdialen är konstigt placerad och att datumhålet är lite litet.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Utan subdial och med en snygg länk istället så kanske...
Snett placerad subdial är ju annars bara urk. Tycker dock att det är lite kul att de försöker göra en egen design och inte bara (som så många andra mikromärken) försöker ändra om en submariner lagom mycket för att inte bli klassade som kopia...
 

Oew

Rolex
Tycker den har en cool design och skulle möjligtvis kunnat tänka mig att köpa en om det inte vore för storleken. Tillbaka till ritbordet och gör den mindre (39-41mm) och fixa datumhål.
 

Marckus

Panerai
Tveksamt om boettform och storlek är en så bra kombo, även om de flörtar med gamla grejer. Longines nysläpp var väl omdiskuterat här tidigare, så liknande estetik men annan prisbild.
Feature-Image3.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Longines-versionen är ju riktigt trevlig!
I övrigt tycker jag de ser rätt mycket ut som en JeanRichard, fast sämre.
Blue-dial_soldat_large.png
 

Psykel

Patek
Jag tycker att loggan och tavlan är för "fina" för storleken. Hade den varit max 40mm hade det passat bättre, lite dressigare.
 

Buster

Friends of KS
Ser ut att vara 41 mm i diameter enligt länken i första inlägget.
upload_2015-12-10_13-43-20.png

Jag tycker det var en fin tavla, men placeringen av subsekunden hade passat bättre kl 6.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det var ingenting med den klockan jag gillade tyvärr. :(
Klumpig, stor, subdialen konstig placerad, för kraftig sunbursteffekt i tavlan osv...
 
Topp