• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt Micromärke med Svensk anknytning? Karlskrona Watch Company.

sveol

Cartier
Hej,

Såg detta i en fejan grupp som handlar om divers. Karlskrona watch company. De släpper en diver på 43mm under hösten 2014. Jag är inte kopplad till detta företag på något sätt men jag vet att folk här efterfrågar Svenska klockor så kanske värt att posta om.

Klockan kommer att säljas genom Bradystraps. Vet ingenting om klockan och dess ursprung förutom att den är döpt efter just staden Karlskrona. Själv kommer jag nog köpa en, bara för sakens skull. Behöver också en vit diver.. tror jag ;)

Mer info här: http://www.bradystraps.com/Karlskrona_Watch_Co..php

Specs:

* 316L Brushed Stainless Steel Case
* 43 X 49mm Case Size
* 14mm Case Thickness
* 22mm Lug Width
* Seiko NH35 AutomaticMovement (Hacking)
* 300M Water Resistance
* Sapphire Crystal (AR coating)
* 120 Click Rotating Ceramic Bezel, Lumed
* Screw-down Crown, Signed
* Screw-down Caseback, Signed
* Brushed Link Bracelet, Signed Clasp
* Bradystraps Avenger Water Resistant Sailcloth Strap
* Signed Zipper Travel Case
* Limited Run of 200 Watches, Black or White Dial Choice
* Individually Serially Numbered
* 12 Month Warranty

Pris: Ca 400$
200st med svart urtavla och 100st med vit urtavla kommer att tillverkas.

rsz_karlskrona_the_arctic_design_2a.jpg


rsz_1karlskrona_the_arctic_design_2b.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar att dom har skölden på urtavlan. Kan även hålla med övriga poster om att den liknar ett annat ur.
 

Onelund

Rolex
kul med svenska aktörer men produktnamnet samt likheten med andra klockor gör att jag avstår.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fast han är amerikan och bor i staterna, Todd var namnet, vet dock inte vad hans koppling till Sverige är, men han kanske var med i Allt för Sverige och har nu hittat lite släktingar och vill nu göra en klocka för att påvisa sitt svenska arv.. Nu var jag elak.. men jag kanske gillar den, vet inte riktigt än.
 

sveol

Cartier
Hm jo det är ju en SS diver med svart bezel, så det är nog kört. Fejk!

Skämt åsido, jag tycker de försöker distansera sig mot det andra märket. Händer, index, storlek, dw placering, pearl.. ja det mesta skiljer.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
"Hello all...
I have started a new adventure, my own watch company The Karlskrona Watch Company. Karlskrona is a town in southern Sweden where my family originated. It has a very special meaning to me and also is home to Sweden's Naval Base as well as their Coast Guard.

My first dive watch will be called The Arctic.
I plan on having the first design drawings and specifications ready to share this weekend. I will post here and look forward to hearing your opinions and input.

Best,
Todd @ Bradystraps
The Karlskrona Watch Company
Bombfrog USA"
 

Maro

Audemars
Lite tråkig kan tyckas.. När man väl gör något nytt så kanske man kan våga tänka lite själv också!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Däremot hade han ett annat märke som han sålde på sidan som var roligare tycker jag, gillar visarna. Bombfrog

Edit: Såg nu att Botvidsson sålde en sådan igår, intressant :D
MSF8.jpg


MSF1.jpg
 

Jens

Greedo
Tycker att projektet känns oengagerat. Se till och skapa nåt eget istf att köra på som många av de andra micro-aktörerna.






J
 
Hello Gentlemen...
Please pardon my use of English only, I cannot write Swedish... I only speak a very little bit of Swedish. ;)
I would like to introduce myself. My name is Todd Fredriksen and I am the owner of Bradystraps.com, The Original Sailcloth Watch Strap Company. I am located in the small state of Connecticut in the US, near New York City.

I am Swedish. :) My family originated in Karlskrona and Jamjo and came to the US in 1920. I still have family in both towns and plan on visiting with my family over the next few years. I look forward to this trip very much!

I am a watch enthusiast and love dive watches. Recently I decided to start my own watch company and named it The Karlskrona Watch Company as an homage and respect to my family. Although I was born in the US, I followed many Swedish customs in my upbringing and I have an extremely strong tie to Sweden and my family's heritage.

My first dive watch project is The Arctic. The specs and first design drawings are posted above and you can learn more about this watch as well as my watch straps on my web site at: http://www.bradystraps.com


It is a pleasure becoming a member of this forum and I welcome your thoughts on my new venture.

Warm regards,
Todd @ Bradystraps
The Karlskrona Watch Company
 
C

China

Guest
Unauthorized use of the" Karlskrona kommuns" logo on commercial products is probably a very bad idea. Nice that you want to pay respect to your family, but I think there's better ways. Anyway, welcome to the forum.:)
 

Dr Stein

Cartier
Som bleking med förflutet på både marinbasen och kustbevakningen blir jag trots allt ganska sugen på klockan! Dessutom saknar jag en vit dykare. Nån som vet om urverket är schysst?
 

DrDre

Patek
Tycker den är riktigt snygg. Snygga visare och datumet passar bra vid 6:an. Om den hade haft ETA 2824 (eller motsvarande Selitas) hade jag nog varit lite intresserad.
 
Topp