• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt på armen, inget fancy dock.. men likväl..

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kul att du är nöjd, men den har typen av plankningar tycker jag känns ganska trist.


Håller med dig, men nyfikenheten fick förtur denna gång. Hade en bezel hemma så jag beställde denna tavla för att för första gången prova att byta en tavla, nu är min nyfikenhet stillad dock :)

Gillar den röda bezeln och en ny urtavla är på väg så då kommer denna att få kliva av.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kul att du är nöjd, men den har typen av plankningar tycker jag känns ganska trist.
Tror bestämt att jag måste instämma... Glad att OP är nöjd, men plankingen...

Samtidigt kan jag se en viss humor i det hela: Om en och annan tänker på Tudor som fattigmans-Rolex, vad är då detta? :happyhappy: Fattigmans-Tudor??? :banghead: Eller inte ens det.

Tycker för övrigt att Seiko står bra på egna meriter... Plus att det finns modifikationer som också står på egna meriter...

A
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Skratt, jag håller med i båda inläggen, jag hade ingen större tanke om att väcka upp några känslor här men förstod dock att dem skulle komma :)

Jag tar det med en klackspark och då jag trots allt har en hel del annat i klocklådan att välja på så kommer denna klocka att få fungera som ett verktyg som jag kan använda för att hålla på att pula och pyssla och förhoppningsvis lära mig något längs vägen.

Nu är dock en riktig fattigmans Rolex beställd så denna modd kommer inte att vara kvar i sin nuvarande form speciellt länge till :)
 

Kakob

Cartier
Den här var skojig :) Kul att BBn är beställd, precis påbörjat jakten på en jag med! När kommer den?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad blir det för ny tavla då? Har en blå FFF-tavla på ingång till mitt nästa lilla projekt.
 

Nexus

Panerai
Håhå, den där var ju riktigt cool!
I övrigt är jag lite inne på acce1999s spår, det här med att göra en fattigmansvariant på en fattigmansvariant är i mina ögon riktigt kul :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har bara en vanlig svart FFF tavla på väg.. inser att det inte finns så mycket att välja på till dessa klockor dock.. tror jag iallafall ?

Finns ju miljarders med tavlor på 10watches.com som passar. Den svarta FFF-tavlan är dock kanon så du blir säkert nöjd med den!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Finns ju miljarders med tavlor på 10watches.com som passar. Den svarta FFF-tavlan är dock kanon så du blir säkert nöjd med den!

Att det finns mycket urtavlor där är det inget snack om.. men är fortf. för osäker på vad som passar denna och inte.. men man får väl läsa lite noggrannare :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
En sak jag gillar med Seiko, är att just modifierandet lever ett eget spännande liv - och i huvudsak känns det inspirerande och intressant och tämligen okontroversiellt. Jag överaskas ofta på ett positivt sätt av modifierade Seikos och snubblar då och då över tanken att jag borde sätta sprätt på lite pengar i den riktningen. (Verktyg har jag... och poppa upp locket, frigöra kronan och plocka isär och sätta ihop har jag gjort någon gång då och då... så hur svårt kan det vara?)

... Skulle vara intressant att se hur många advokater Rolex skulle koppla in om samma fenomen växte i samma omfattning för det fabrikatet... Finns för all del massor av andrahandstavlor för Rolex - men det känns som om det mer blir "pirat" eller "franken" av det hela då, på ett sätt som det inte tycks bli för Seiko.

Bara en observation från mitt håll... Kanske jag är ensam om just den här observationen... För övrigt är ju prisläget för modifikationer påtagligt mer intressant i fallet Seiko...

A
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
acce1999
Så länge det inte står Seiko på urtavlan så är det ju lugnt. FFF-tavlorna är riktigt grymma. Sunbursteffekten och lumen är riktigt bra. Det är en tillverkare som gör tavlor för "riktiga klockor" så att säga. Kul när forumvärlden drar ihop ett sådant projekt.
 
Topp