• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt på handleden! Vintage Seamaster

Wi

NLA
2-Faktor
Har nu i evigheter letat passivt efter en fin gammal seamaster med subsec-tavla.
Kravet har varit att klockan är allmänt fin och jämnt patinerad utan alltför mycket mögel. Färg på tavla och boett har inte riktigt spelat någon roll.

Nu är klockan jag sökt äntligen hittad!
Köpt av coolrader och precis servad av McGyver. Följ länken (https://klocksnack.se/threads/omegafix.17086/) för att se arbetet.

Är otroligt nöjd med klockan. Tavlan är fin och jämnt patinerad, mycket själ så att säga. Visare och index ser bra ut nu när Roger fått bort radiumet och ersatt med passande lysmassa. Boetten är riktigt charmig med det blekta låtsas-guldet och kul med bristen på stora repor och dings. Det allra bästa är ändå att klockan precis blivit servad. Kronan dras upp mjukt, sekundvisaren tickar utan svårigheter och rotorn ljuder det härligt om.

Nu till lite bilder:
RLCA2J1.jpg

WNWbAUO.jpg


På med lite perlon
Cbnglxb.jpg


Närbilder på tavlan. Notera omega-loggan på andra bilden, trevlig detalj.
vFfAu6O.jpg

dN3VSIO.jpg


Godkväll
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Gillar nog indexen på din bättre faktiskt men det är ju en smaksak :) Notera även hur Automatic och Seamaster bytt plats på en i övrigt ganska lik tavla, Omega hade verkligen många olika varianter även på den tiden :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Wi

NLA
2-Faktor
Gillar nog indexen på din bättre faktiskt men det är ju en smaksak :) Notera även hur Automatic och Seamaster bytt plats på en i övrigt ganska lik tavla, Omega hade verkligen många olika varianter även på den tiden :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Jo, även jag är mer förtjust i min tavla. Indexet på min matchar visarnas form väldigt bra. Sådana detaljer uppskattar jag. Automatic ska komma sist tycker jag, känns rätt.
 

Sond

Patek
Väldigt fin Grattis! En kusin säger hej...
dcadb082.jpg


Edit: Min ser ju helt väck ut... Det har jag aldrig tänkt på tidigare. Kolla Omegatexten. Denna fick(vid en affär om andra klockor) jag av en riktig Omeganörd. Måste kolla vidare. Ska se om jag har bättre bilder.

Edit 2: Allt under kontroll. F_n, fick en chock... Lägger snart upp en bättre bild så andra får verifiera.
 
  • Like
Reactions: Wii

Sond

Patek
Okey, sorry för kidnappning av tråden. Jag lägger upp en egen där jag visar bild på min. Där jag tror Omegatexten syns bättre. Jag är dock så okunnig på detta med att hantera bilder...

Din var fin!
 
  • Like
Reactions: Wii
Topp