• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt Rolex certifikat??

Majo

Omega
Pledge Member
Hej på er!

Såg precis en yacht-master II g/s som var uttagen från pagoldhs ur i skövde, dock va lådan typ sandfärgad och certifikatet som var stämplat såg väldigt annorlunda ut, det var i kreditkortform men med mer "kontaktuppgifter" på baksidan och framsidan var även den lite sandfärgad med serienummer och refnr typ precis i mitten bara?

har jag missat nått som rolex har ändrat för det såg inte snyggt ut???
 

TicTack

Cartier
Oj, detta var en nyhet för mig. Några tips om bra sidor där man kan läsa mer om detta nya cert?
 

TicTack

Cartier
Jag har nu tittat på ett nytt cert. Jag måste dock säga att jag blir osäker på om det verkligen är en magnetremsa, det där som ser ut att vara en ickesvart sådan. Kan någon bekräfta att det är en magnetremsa, och att den dras och aktiveras vid försäljningstillfället?
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jag har nu tittat på ett nytt cert. Jag måste dock säga att jag blir osäker på om det verkligen är en magnetremsa, det där som ser ut att vara en ickesvart sådan. Kan någon bekräfta att det är en magnetremsa, och att den dras och aktiveras vid försäljningstillfället?
Jag har köpt en klocka med det nya certet och som jag förstod det drogs kortet och därmed aktiverades garantin.
 

Knight

Cartier
Jag har nu tittat på ett nytt cert. Jag måste dock säga att jag blir osäker på om det verkligen är en magnetremsa, det där som ser ut att vara en ickesvart sådan. Kan någon bekräfta att det är en magnetremsa, och att den dras och aktiveras vid försäljningstillfället?

Kan bekräfta. Fick detta förklarat för mig av AD.
 

Galaxy

Rolex
Två bilder från RF
image.jpg
image.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Anledning till detta med certen är ju också för att gråhandlarna inte ska kunna efterdatera certen och sälja med 2års garanti även om dom haft den i lager nått år. Hublot var väl först med denna typ av cert, där får man tom en kortläsare så att man kan kolla infon enkelt på egen hand.
 

David

Bödeln
Senast jag hade en Rolex på service fick jag höra att liknande var på gång för service-certifikaten, har de införts nu?
 
Topp