• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt ryskt men även vintage

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
05022014-DSC00230.jpg
Fick hem denna idag, grymt nöjd. Fixoflex vet betydligt mer än jag men vad jag förstått så är dom extremt ovanliga. En Vostok med fasta 22mm luggar och vattentät till 300m. Dom vanliga är vattentäta till 200m och har 18mm luggar. Fet kupad plexi och rejäla paddlar till visare gör den ännu hårdare.

05022014-DSC00223.jpg
05022014-DSC00227.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ujj, vilken kantigt cool ryss...paddlarna till visare påminner om Makarov i kroppstypen...:)...grattis till något ovanligt och tufft!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis till din 300metare! En mycket ovanlig rysk klocka i original skick med det klassiska paddelhänderna
Det rörliga luggarna var det som gjorde denna klocka kult. Klockan är rustad med ett specialglas (läs flaskbotten).
Det är extra roligt att du har rysk text då den troligen är tillverkad för militära specialförband!

Jag tror vi få kalla dig spetznas Cheepo!:)

Stort grattis Cheepo - gissa om jag är sotis!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Här kan ni tydligt se skillnaderna mellan min 200m från Cheepos 300m. Engelsk text kontra rysk, Stav och triangelindex kontra stav och nummer samt skillnader i visare! Om ni kolla noga så är även det rörliga luggarna något annorlunda!

DSCF0844.JPG
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Ryssarna brände Norrköping 1719.
Tycker det är ett bra skäl att flippa klockan hit så det kommer nåt gott ryskt till Norrpan. ;)
Den är svinfin!!

På riktigt: Norrköping. Flipp.
:)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Ryssarna brände Norrköping 1719.
Tycker det är ett bra skäl att flippa klockan hit så det kommer nåt gott ryskt till Norrpan. ;)
Den är svinfin!!

På riktigt: Norrköping. Flipp.
:)



Nån gång kanske. Men beredd dig på ett helt annat pris än dom Vostok som ligger på ebay idag. Typ 10-15 ggr mer. Fortfarande löjligt billigt för extremt ovanlig kultklocka med trevlig historia. :)
 
Topp