• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytt spänne finnes ej

Någon gång i början på 90-talet köpte jag en Longines i titan. Står visst bara "VHP" på den. Idag fick jag beskedet att ett nytt spänne inte stod att finna. Urmakaren sa att hon kunde försöka laga spännet och det skulle visst bara gå på cirka 300 kronor. Om spännet ej går att laga, vad ska jag då göra med klockan? Kan man finna det spänne jag vill ha på Internet? Jag har sökt, men skrev kanske in fel sökord. Kan man lämna in den på pantbanken och kanske få några hundralappar för den. Titan är ju en rar metall.

Är det ett spänne till skinnband eller hör det till en integrerad länk (viklås?)? Vad är det för klocka, är det en Conquest?

Någon gång i början på 90-talet köpte jag en Longines i titan. Står visst bara "VHP" på den. Idag fick jag beskedet att ett nytt spänne inte stod att finna. Urmakaren sa att hon kunde försöka laga spännet och det skulle visst bara gå på cirka 300 kronor. Om spännet ej går att laga, vad ska jag då göra med klockan? Kan man finna det spänne jag vill ha på Internet? Jag har sökt, men skrev kanske in fel sökord. Kan man lämna in den på pantbanken och kanske få några hundralappar för den. Titan är ju en rar metall.
Sätt på ett gummi eller läder.

jag7.jpg

Jag hade tänkt lägga till lext till bilden, men vet inte hur man gör, så det får bli ett inlägg till tills moderatorerna kan sammanfoga inläggen. Jag frågade urmakaren vad denna klocka (i titan) kan vara värd. Som lägst 5000 kronor, tydligen. Men vet inte om jag vill sälja den.

Jag hade tänkt lägga till lext till bilden, men vet inte hur man gör, så det får bli ett inlägg till tills moderatorerna kan sammanfoga inläggen. Jag frågade urmakaren vad denna klocka (i titan) kan vara värd. Som lägst 5000 kronor, tydligen. Men vet inte om jag vill sälja den.
Det vore väl synd om någon moderator slår ihop inläggen. Då hamnar du ju ytterligare ett inlägg från att få tillgång till köp & sälj och kunna sälja klockan för minst 5000 kr.

Jag bryr mig inte om antalet inlägg, så trådarna får gärna sammanfogas. Är inte så värst sugen på att sälja min klocka, men köper jag en till säljer jag den på bilden ovan. Tack för ett mycket trevligt svar, förresten.

Vad smärt och liten min första Longines är. Bara lite bredare än armbandet. Jag har haft den inlämnad och guldfärgen på länkarna i armbandet är åter gula. Kan urmakaren ha putsat upp klockan förutom att laga spännet och byta batteri. Verkar osannolikt, men fullt möjligt om jag ska vara ärlig.

Tillbaka
Topp