• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt strap, denna gång med DIY bilder. Mycket bilder.

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Idag vart det ett nytt band till en KS:are. Han ville ha brun söm på svart läder, var lite tveksam på hur det skulle bli men det vart kanonsnyggt enligt mig. Ny favorit!

7qLJuUs.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag är grymt imponerad av hantverket! Riktigt snyggt. Vill ha ett eget och därav:

Har följt dina, och andras DYI-trådar med stort intresse. Så stort intresse att jag plockat ihop en 'fixa-dina-egna-läderdetaljer-varukorg' hos Slöjd-Detaljer.

Nyfiken fråga: en del bandmakare kör med en hylsa/rör för bandstiften, hur nödvändigt är detta?

//Johan
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Jag är grymt imponerad av hantverket! Riktigt snyggt. Vill ha ett eget och därav:

Har följt dina, och andras DYI-trådar med stort intresse. Så stort intresse att jag plockat ihop en 'fixa-dina-egna-läderdetaljer-varukorg' hos Slöjd-Detaljer.

Nyfiken fråga: en del bandmakare kör med en hylsa/rör för bandstiften, hur nödvändigt är detta?

//Johan

Jag har aldrig använt rör så jag vet inte hur nödvändiga dom är. Men jag tycker stiften sitter stadigt när man kör enbart läder.
 
Topp