• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

  • Nr.1

    Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

    Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

    Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

    Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

    Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

    Röster: 20 5.9%

  • Totala väljare
    340
Fick idag ett meddelande om att posten försökte leverera prototyperna men då jag inte var hemma kommer de kunna hämtas på mitt postombud nästa vardag vilket blir på fredag då det tyvärr är helgdag imorgon! :)
 
Idag kunde jag äntligen hämta de två resterande prototyperna. Här kommer en snabb bild på dem precis efter jag packat upp dem. Fler och bättre bilder kommer snart! :)
34742842252_1921388ea5_h.jpg
 
Efter att ha undersökt klockorna närmare så kommer de behövs några mindre korrigeringar på klockorna då några detaljer inte blev helt rätt med de nya färgerna. Borde dock gå fort då det inte bör krävas att några nya delar måste produceras. Uppdaterar när jag vet hur lång tid det kommer ta. Har även tagit nättre bilder på klockorna som jag nu sitter och redigerar. Här är två bilder som är klara. Vad tycks? :)
34778076402_f064b118de_h.jpg

34778079232_5f0554bb14_h.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Efter att ha undersökt klockorna närmare så kommer de behövs några mindre korrigeringar på klockorna då några detaljer inte blev helt rätt med de nya färgerna. Borde dock gå fort då det inte bör krävas att några nya delar måste produceras. Uppdaterar när jag vet hur lång tid det kommer ta. Har även tagit nättre bilder på klockorna som jag nu sitter och redigerar. Här är två bilder som är klara. Vad tycks? :)
34778076402_f064b118de_h.jpg

34778079232_5f0554bb14_h.jpg
Den vita tavlan ser mycket bra ut. Jag oroar mig lite för tjockleken - vad ligger den på?
 

Camo00

Patek
Efter att ha undersökt klockorna närmare så kommer de behövs några mindre korrigeringar på klockorna då några detaljer inte blev helt rätt med de nya färgerna. Borde dock gå fort då det inte bör krävas att några nya delar måste produceras. Uppdaterar när jag vet hur lång tid det kommer ta. Har även tagit nättre bilder på klockorna som jag nu sitter och redigerar. Här är två bilder som är klara. Vad tycks? :)
34778076402_f064b118de_h.jpg

34778079232_5f0554bb14_h.jpg
Riktigt bra!! :)
 
Nu är prototyperna på väg tillbaka till fabriken för några mindre korrigeringar innan de är färdiga för att skickas ut till bloggare och nyhetssidor inför lanseringen. Själv åker jag till Sydafrika imorgon på en resa som varit bokad länge så kommer förhoppningsvis kunna ta några schysta bilder med den blåa klockan som jag fortfarande har kvar medan jag jobbar på distans :)

Här kommer två bilder med klockan på handleden och en bild tagen i studion som jag hunnit redigera klart.
35134598835_935b818150_h.jpg

34289927164_1398f6574d_h.jpg

35134599995_50d2d25f30_h.jpg
 
Kan meddela att jag fortfarande är vid liv men att Internet i Sydafrika är bra mycket sämre och ovanligare än jag trodde så har inte blivit några uppdateringar här ifrån. Men klockorna är nu tillbaka i fabriken och korrigeras och ska vara klara om ca 10 dagar. :)
Diggar den vita! Vad är priset på den?
Roligt att höra! Den kommer lanseras på Kickstarter för $349 för att sedan säljs för $499 i min webshop. :)
 

Chad

Rolex
Kan meddela att jag fortfarande är vid liv men att Internet i Sydafrika är bra mycket sämre och ovanligare än jag trodde så har inte blivit några uppdateringar här ifrån. Men klockorna är nu tillbaka i fabriken och korrigeras och ska vara klara om ca 10 dagar. :)

Roligt att höra! Den kommer lanseras på Kickstarter för $349 för att sedan säljs för $499 i min webshop. :)

Härligt! När lanseras kickstarter kampanjen?
 
Topp