• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

  • Nr.1

    Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

    Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

    Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

    Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

    Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

    Röster: 20 5.9%

  • Totala väljare
    340

Oniel

Panerai
Nu är bilderna färdiga från fotografen så här får ni se några av bilderna han tog på klockorna. Inspelning av lanseringsfilm sker förhoppningsvis på torsdag om vädergudarna tillåter det så nu börjar det närma sig lansering!:)
36545164445_92a432ce1b_b.jpg

36545158225_2871e40174_b.jpg

36545161185_4bf78606ca_b.jpg

35710308874_a986177f57_b.jpg

Stort grattis :) önskad all framgång!
 

Ladrene

Omega
2-Faktor
Hade helt missat denna tråd och hela ditt äventyr! Men vilket härlig läsning och så kul att du gått från vision till verklighet - inte alla som gör det! Gillar den svarta bäst, stort lycka till med lanseringen :)
 
Stort grattis :) önskad all framgång!
Tack så mycket! :)
Fan va roligt! Älskar när folk följer sina drömmar och gör sin grej. Stort lycka till med dinkorna, hoppas man får se mer av Affe i framtiden ;)
Tackar! Har inte varit en dans på rosor hela tiden men nu är 99% av allting äntligen klart. Nu hoppas jag bara någon vill köpa klockan! ;)
Gillar den svarta. Det matchar väldigt bra med de vita stygnen på bandet. :)
Tack så mycket! :)
Jag gillar klockan på det stora hela. Men att det står Alf två ggr på tavlan gillar jag inte.
Tack! Vet att någon mer har påpekat det men jag gillar loggan som den är nu :)
Knappt sneglat åt fyrkantiga klockor tidigare men kan inte sluta titta på den vita. Hatten av! Den är så vacker. :)
Vad roligt att höra! Fyrkantiga klockor är underskattade! :)
Hade helt missat denna tråd och hela ditt äventyr! Men vilket härlig läsning och så kul att du gått från vision till verklighet - inte alla som gör det! Gillar den svarta bäst, stort lycka till med lanseringen :)
Tack så mycket det har varit en lång resa som snart är slut! :)
 
I torsdags så spelade vi in videon inför lanseringen på Kickstarter. Efter att bara sätt materialet oredigerat så kan jag säga att det kommer bli en riktigt schysst video. En bekant hade varit snäll och lånat ut en snygg och lite udda bil att ha med i inspelningen också! :)
35856801783_5190a80fb8_c.jpg

36496539392_74e87439bd_c.jpg

36619673316_b8850bb5e5_c.jpg
 
Hejsan!
Har lite tråkiga nyheter som vissa kanske sett på Instagram. Jag har tyvärr dragit på mig en riktigt kraftig lunginflammation så har varit riktigt dålig de senaste två veckorna och blev utskriven från sjukhuset i fredags. Mår bättre men har knappt någon ork i kroppen. Fick även en blodpropp i högerarmen pga stark antibiotika som jag fick intravenöst så kan inte använda höger armen som vanligt ett tag fram över till proppen släppt. Klockorna var tänkta att lanseras i slutet av den kommande veckan men känner inte att jag vill dra igång något innan jag känner mig tillräckligt bra för att orka med allting. Hoppas ni förstår och orkar vänta någon/några veckor till.:)
 

MARTINOV

Cartier
Krya på dig och lycka till med projektet!

Angående klockorna känns de märkligt nog rätt tilltalande för mig, brukar ha svårt för fyrkantig boettform. Tycker dock inte om visarna, harmonierar inte med den cleana urtavlan och de "nätta" indexen enligt mig. Liknar något från exempelvis Swatch allra enklaste sortiment (inget ont om Swatch ;)). Med tunnare visare hade det varit spot on för min del!
 
Kriga Alf! Tror förövrigt klockorna skulle va coola på Gummi. Funderat på det? @Alf Watch Company
Tack nu är jag på benen igen! Gummi har jag faktiskt inte tänkt på men jag tror du har helt rätt med att det skulle kunna bli riktigt schysst!
Krya på dig och lycka till med projektet!

Angående klockorna känns de märkligt nog rätt tilltalande för mig, brukar ha svårt för fyrkantig boettform. Tycker dock inte om visarna, harmonierar inte med den cleana urtavlan och de "nätta" indexen enligt mig. Liknar något från exempelvis Swatch allra enklaste sortiment (inget ont om Swatch ;)). Med tunnare visare hade det varit spot on för min del!
Tack så mycket! Visarna var mindre och nättare från början med när jag fick de första prototyperna så såg jag direkt att visarna så oproportionerliga ut mot resten av urtavlan så de gjorde något tjockare vilket ser mycket bättre ut i verkligheten. :)
 
Lite försenat som sagt men nu är allt klar inför lanseringen och på onsdag smäller det! Kl 18:00 kommer klockorna lanseras på Kickstarter och de första 50 klockorna kommer säljas för 2399kr, nästa 50 för 2599kr och resterande kommer säljas för 2799kr. Priserna är inklusive frakt inom Sverige. Kommer självklart länka till kampanjen här så fort kampanjen är uppe. Här kommer även lite nya bilder jag tagit sedan senaste inlägget :)
37458102335_dc56e41a7d_c.jpg
¨
37458099555_05ea5c030a_b.jpg

37104503012_3182f5dbd6_c.jpg

37134203081_d25a6c1814_c.jpg
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Lite försenat som sagt men nu är allt klar inför lanseringen och på onsdag smäller det! Kl 18:00 kommer klockorna lanseras på Kickstarter och de första 50 klockorna kommer säljas för 2399kr, nästa 50 för 2599kr och resterande kommer säljas för 2799kr. Priserna är inklusive frakt inom Sverige. Kommer självklart länka till kampanjen här så fort kampanjen är uppe. Här kommer även lite nya bilder jag tagit sedan senaste inlägget :)
37458102335_dc56e41a7d_c.jpg
¨
37458099555_05ea5c030a_b.jpg

37104503012_3182f5dbd6_c.jpg

37134203081_d25a6c1814_c.jpg
Svarta tavlan i stålboett var snygg!!! Bra jobbat. Men kan du inte tona ner sömmarna på armbandet, dom tar över fokus från den fina klockan. :)
 
Svarta tavlan i stålboett var snygg!!! Bra jobbat. Men kan du inte tona ner sömmarna på armbandet, dom tar över fokus från den fina klockan. :)
Tack så mycket! Dock är urtavlan faktiskt blå på den tredje bilder vilket jag antar du menade. Har hört från några tidigare som inte gillat men överlag har de varit uppskattade så de stannar på klockan. Men eventuellt kan det gå att göra armband utan sömmarna men det beror lite på hur många som köper under lanseringen :)
 

Rey

Rolex
Är inte kickstarter endast för att samla in pengar till sina projekt, eller kan man sälja grejor där med?

Man samlar ju in pengar genom att sälja klockorna i förskott till ett ofta rabaterat pris, en viss mängd pengar (en viss mängd klockor) behöver samlas in innan beställning läggs till leverantören och klockorna leveras. Smidigt sätt för nya aktörer utan stort kapital att komma med en spännande idé och få den förverkligad :) Sedan säljs resterande till utsatt pris på hemsidan oftast.

Dock så används ju plattformen av allt och alla numera och det är verkligen både högt och lågt bland projekten. Fin idé i alla fall tycker jag!
 
Senast ändrad:
Är inte kickstarter endast för att samla in pengar till sina projekt, eller kan man sälja grejor där med?

Man samlar ju in pengar genom att sälja klockorna i förskott till ett ofta rabaterat pris, en viss mängd pengar (en viss mängd klockor) behöver samlas in innan beställning läggs till leverantören och klockorna leveras. Smidigt sätt för nya aktörer uran stort kapital att komma med en spännande idé och få den förverkligad :) Sedan säljs resterande till utsatt pris på hemsidan oftast.

Dock så används ju plattformen av allt och alla numera och det är verkligen både högt och lågt bland projekten. Fin idé i alla fall tycker jag!
Exemplarisk förklaring på hur Kickstarter fungerar!:)
 
H

Hysteria

Guest
Lycka till!
Hoppas ni har täckt allt nödvändigt för att lyckas med kickstarter-kampanjen (mail-adresser, retargeting etc)
Kul om ni blir fullt funded :)
 
Topp